ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
אלפים נדבקו בנגיף

אפקט הקורונה: סגר הוטל על 15 מיליון תושבי איטליה; 233 מתו

ממשלת איטליה הטילה עוצר על יותר מ-15 מיליון בני אדם במחוז לומברדיה ובמחוזות נוספים בצפון - לאחר ש-1,200 נדבקו רק ביממה האחרונה בנגיף. כניסה ויציאה תתאפשר רק במקרים חריגים • המוזיאונים והתיאטראות ייסגרו בכל רחבי איטליה • כל הנתונים על התפשטות הנגיף

אפקט הקורונה: סגר הוטל על 15 מיליון תושבי איטליה; 233 מתו
חובש מסיכת הגנה על רקע ונציה צילום: נתי שוחט ו. השלמון, פלאש 90

מספר הנדבקים בנגיף הקורונה באיטליה זינק אתמול (שבת) ל-5,883 בני אדם, ועד כה מתו כתוצאה ממנו 233 בני אדם. מתוך הנדבקים, רק 589 החלימו לחלוטין עד עתה.

במטרה להלחם בהתפשטות הקורונה, ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה חתם הבוקר (ראשון) על צו שמטיל סגר על 14 מחוזות באיטליה, שבהם מתגוררים יותר מ-15 מיליון בני אדם, ובסך הכל כרבע מתושבי המדינה.

במסר לאזרחים כתב קונטה: "אנחנו רוצים לשמור על בריאותם של אזרחינו. אנו מודעים לכך שזה יגרום לאי-נוחות ושהצעדים האלו יהיו כרוכים בהקרבה, אבל זו העת לנהוג באחריות. כולנו צריכים לכבד את הצעדים הללו ולא להתחמק מהם".

המגבלות החדשות תקפות גם למילאנו, המרכז הכלכלי של איטליה, וונציה. תושבים לא יוכלו לצאת או להיכנס ללומברדיה, אזור שבו חיים כעשרה מיליון איש, פרט למקרי חירום. בנוסף ללומברדיה, הסגר הוטל על תתי-המחוזות פרמה, מודנה, פיאצ'נזה, רג'יו אמיליה, רימיני, פסארו ואוריבנו, אלסנדריה, אסטי, נוברה, וברנו קוזיו אוזולה, ורצ'לי, פדואה, טרביזו וונציה.

מסעדות ובתי קפה יהיו פתוחים בין 6:00 ל-18:00, אך על הלקוחות לשבת במרחק של מטר אחד מהשני. כמו כן, נסגרו אתרי סקי, בתי קולנוע, מוזיאונים, בריכות ומכוני כושר. שירותי הדת והלוויות הושעו גם הם לעת עתה. נשיא איגוד הספורט האיטלקי קרא לביטול כל המשחקים.

בתוך כך, ניקולה צינגארטי יו"ר המפלגה הדמוקרטית באיטליה, הכריז אתמול: "גם לי יש קורונה". הוא הוסיף כי "אני נמצא בבידוד ומרגיש טוב".

קורונה איטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד