ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
במלאת 11 חודש

אישה גדולה: גדולי ישראל ספדו למחנכת החשובה

במלאת 11 חודש לפטירתה של האישה החשובה המחנכת מרת רבקה חיה כץ ע"ה משכונת הר נוף בירושלים נערכה עצרת מספד בכולל 'תורת משה' בירושלים בהשתתפות הגרב"מ אזרחי והראשון לציון הגרש"מ עמאר שספדו לה נרגשות

אישה גדולה: גדולי ישראל ספדו למחנכת החשובה
עצרת מספד על הרבנית כץ ע"ה צילום: באדיבות המצלם

במלאות 11 חודש לפטירתה בדמי ימיה של המחנכת הדגולה מרת רבקה חיה כץ ע"ה נערכה בסוף השבוע עצרת התעוררות לזכרה בבית המדרש גבוה לדיינות "תורת משה" בירושלים שבראשות הגאון רבי אליהו עמאר.

הגרב"מ אזרחי ראש ישיבת 'עטרת ישראל' וחבר מועצת גדולי התורה נשא דברים ואמר "לדבר על הרבנית כץ ע"ה זה לא קל, לא הכירו אותה היא הצניעה עצמה אך בתור מחותן ראיתי את רוחב ליבה ודעתה ראו אישה צדקת מחנכת בישראל, חינוך זה לא פשוט זה גרעינים שנוטעים ותלוי מי נוטע ואיך נוטע. המנוחה ברוחב לבה בנגלה ובנסתר הייתה משהו מיוחד, ברת דעת גדולה וצדקת ובאמת הצליחה לגדל משפחה לתפארה בנים וחתנים גדולי תורה".

הראשון לציון ורבה של ירושלים הגאון רבי שלמה משה עמאר סיפר: "שמענו דברים גדולים ועצומים על האישה הכשרה והצדקת הזאת היא הייתה כמו המנורה הטהורה שהפיצה את האור וקדושה כן המנוחה השפיעה על הבית. היא השאירה בנים תלמידי חכמים, סבלה רבות אין אנו יודעים חשבונות יש גלגולים בחיים אנו באנו באמצע החיים לא יודעים מה היה לפני  ברוך ה' יש לה נחת שרואה את בניה ממשיכים בדרך התורה".

בסוף דבריו ביקש שבזכות המנוחה הצדקת בזמן שעולם במגפת הקורונה כל אחד ירבה בתפילה בשלנו סער הזה אנו לא יודעים חשבונות אבל קמו אנשים ורמסו השבת מי יודע אבל נתחזק בשבת ולימוד תורה ולהתפלל כל אחד בדרכו בכותל, או בקבר רחל  וגם לצום מי שיכול לקבל קבלות ולעשות צדקות להתפלל גם על העולם בסוכות הקריבו פרים בשביל אומות העולם כיון שניתנה רשות למשחית להשחית אין מבחין. סיים הרב עמאר.

בעלה הרב הגאון רבי עקיבא כץ מסר שיעור בהלכות יין נסך ובסוף דבריו אמר: "המנוחה לא רצתה שידברו עליה, הנושא של אמת וחסד היה אצלה לשם דבר, היא הייתה צנועה וחסודה. רבקה ר"ת: קורת רוח בכל העולמות - גם בשמים היא מוערכת.

הרב כץ סיפר "בשבעה הגיע לנחם הרב שמואל פנחסי חבר בוועדה הרוחנית של סמינר בירושלים ביחד עם נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן והרב מועלם והמנוחה ע"ה והיה דיון לגבי בחורה שקלקלה בנות אחרות, הם הביאו את דברי ה'חזון איש' שמי שמקלקל אחרים יש לו דין של מסית ומדיח, אמרה המנוחה ע"ה גם אני מכירה את החזון איש הזה אבל פעם צמתם עליה? התפללתם עליה? ובאמת דיברו עם האמא של הבחורה והיא עלתה על דרך המלך והיא נשואה היום למרביץ תורה ידוע. רואים עד איפה הייתה דאגתה, היא חילקה הרבה צדקה במקום שלימדה שמעה על שידוך שהולך להתפוצץ על כסף הלכה ושילמה והשידוך יצא לפועל".

"מה שה' נתן לי זה מתנה גדולה גם זו לטובה אפילו אם היו אומרים לי שאשתי תחיה איתי 30 שנה בוודאי הייתי מתחתן איתה ה' נתן וה' לקח". סיים בעלה את הדברים המרגשים.

 

 

הספד הרב ברוך מרדכי אזרחי הרב שלמה משה עמאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד