י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בלתי ניתן לעצירה

25 חולי קורונה בישראל: "נגיע לעשרות אלפים"

"לפי הערכות שלנו נגיע לאלפים ואפילו עשרות אלפי חולים, לא ניתן למנוע את זה. לא כל עשרות אלפי החולים יגיעו לבתי החולים, הרוב יטופלו בקהילה", כך אומר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות | ומה דעתו על הבידוד בתל השומר

25 חולי קורונה בישראל: "נגיע לעשרות אלפים"
אילוסטרציה צילום: Wissam Hashlamoun/Flash90

מספר החולים בנגיף הקורונה בישראל עומד כעת על 25 בני אדם, אך המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור איתמר גרוטו מעריך כי נגיע לעשרות אלפי חולים.

בראיון לחדשות הבוקר בחדשות 12 אמר גרוטו, כי "לפי הערכות שלנו נגיע לאלפים ואפילו עשרות אלפי חולים, לא ניתן למנוע את זה. לא כל עשרות אלפי החולים יגיעו לבתי החולים, הרוב יטופלו בקהילה. 80 עד 90 אחוז מהחולים יהיו חולים קלים מאוד שלא יקרה להם שום דבר, הם רק יצטרכו להישאר בבידוד בבית עד שתעבור המחלה. הם לא יזדקקו לטיפול רפואי מיוחד".

הוא מתח ביקורת חריפה על הכנסת החוזרים מספינת הקורונה לבידוד בבית החולים תל השומר, ואמר כי הבידוד בתל השומר הוא לא ריאלי, זאת הצגת תכלית מיותרת שלצערי עשתה יותר נזק מתועלת. לא ככה נתמודד עם המחלה הזאת, אלא בבידוד בית. הבידוד בתל השומר היה קיצוני מדי, זאת לא מחלה שעוברת באוויר ולכן אמצעי הבידוד צריכים להיות קלים יותר. צריך לעבור מהגנה מקסימלית לאופטימלית, שזה אומר בידוד טיפתי, חלוק פשוט, כיסוי ראש, כפפות, ולא חליפות חלל".

במענה להצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו אמש (מוצ"ש) לגייס ילדים ובני נוער שיחטאו מבנים בגלל שאינם יכולים להידבק בנגיף אמר גרוטו, כי "ילדים ונוער כן יכולים להידבק, אבל שיעור הקטלניות אצלם מאוד נמוך. זה לא שאין הדבקה, אין תמותה. אני לא חושב שזה הפתרון ואני לא חושב שצריך לעשות חיטוי, החיטוי הוא צעד משני. צריך להקפיד על מגע בין אדם לאדם, החיטוי פחות קריטי. הנגיף יכול לעבור דרך חפצים, אבל אחרי מספר דקות, לא אחרי מספר שעות".

לגבי מסיבות הפורים הקרבות הוא אמר, ש"חולי קורונה, מבודדי בית וגם אנשים שסתם חולים באיזושהי מחלת חום, אנחנו מבקשים שלא יגיעו למסיבות פורים. אנשים שחזרו מחוץ לארץ, שלא יגיעו למסיבות פורים גם הם. מומלץ מאוד שלא להחליף מסכות ופריטי לבוש בין אדם לאדם ומומלץ להקפיד על היגיינה ושטיפת ידיים לפני, במהלך ואחרי האירוע. אנשים בגיל מבוגר וכאלה שסובלים מדיכוי המערכת החיסונית, צריכים לשקול האם לבוא לאירועי פורים".

אמש התריע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "זו מגפה עולמית, בין אם ארגון ה-CDC קורא לזה מגפה או לא, זה עניין של ימים או שעות. ספק אם הייתה מגפה כזאת במאה שנים האחרונות. קצב ההדבקה כנראה גדול משהערכנו וכרגע אין חיסון. ההנחה שהווירוס נעלם או מתאייד במזג אוויר חם איננה מוכחת ואין לזה כרגע בסיס שאנחנו יכולים לבנות עליו, הנגיף גם מתפשט כרגע באפריקה. אין חיסון ותרופות אנטי ויראליות אינן עוזרות. כלכלות מתחילות להיפגע, ממשלות מנחות לסגור את שעריהן, יש לזה חשיבות לאספקת מוצרים לכל הכלכלות".

קורונה חולי קורונה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד