י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לקראת פתיחת המו"מ

ליברמן מציב את חמש הדרישות שיפגעו בחרדים

מה שאלתך וינתן לך? נגלה בימים הקרובים. יו"ר ישראל ביתנו פרסם הבוקר את רשימת תנאי הסף שלו לכניסה לממשלה בראשות בני גנץ, כולן על הראש של החרדים אף לא אחת נגד ערבים; לא נאמנות ואזרחות ולא עונש מוות למחבלים

ליברמן מציב את חמש הדרישות שיפגעו בחרדים
בני גנץ\אביגדור ליברמן צילום: תומר נויברג/גרשון אלינסון, פלאש 90

לקראת תחילת סבב ההתייעצויות ופתיחת שיחות המשא ומתן עם מפלגת כחול לבן להרכבת ממשלת שמאל - ערבים, יושב ראש ישראל ביתנו חבר הכנסת אביגדור ליברמן, מפרסם הבוקר (ראשון) את הדרישות להצטרפות לקואליציה.

בפוסט שפרסם ברשת הפיסבוק מדגיש ליברמן את הדרישות הבאות כ"תנאי הסף של ישראל ביתנו להצטרפות לקואליציה הבאה", שבהם תנאי אחד לציבור הרוסי ועוד ארבעה כנגד הציבור החרדי וסממני הדת בישראל.

ליברמן דורש "הכנסת מינימום של 70% משכר המינימום במשק לכל הגמלאים החיים מהבטחת הכנסה ומקצבת זקנה", כאשר על פי הדיווחים, בעת המו"מ עם הליכוד בסבב א' היו הסכמות לגבי התנאי הזה, אלא שהמו"מ התפוצץ על רקע נושאי הדת.

עוד דורש ליברמן, "העברת כל הסמכויות בנושא תחבורה ציבורית ופתיחת עסקים בשבת לשלטון המקומי". מה שיאפשר הפעלת תחבורה ציבורית בשבת וכן "חוק גיוס בני ישיבות בנוסח שאושר בקריאה ראשונה בכנסת ה-20", אליו התנגדו בסיעות החרדיות.

בנוסף, דורש ליברמן מכחול לבן גם לחוקק את ״חוק נישואים אזרחיים״, וכן ״גיור על-ידי רבני עיר, כך שכל רב עיר יוכל להקים בית דין ולגייר״.

כאשר החוקים הללו עלולים לפגוע דרסטית מציבור שומרי ההלכה בישראל וכן במוסד הרבנות הראשית לישראל.

יצוין כי אמש הזכיר כתב הדתות של 'ערוץ 12' יאיר שרקי כי בשנת 2004 אמר ליברמן: "אמרו לי בעבר שכדי להשיג קולות בקרב עולי רוסיה כדאי להדגיש את הקו האנטי חרדי. לא עשינו זאת ולא נעשה זאת, גם אם יוכיחו לנו באותו ובמופתים שצעד כזה יביא להכפלת כוחנו. כל ניסיון לניצול הסדקים והניגודים פסול, ומי שעושה זאת מתנהג בחוסר אחריות לאומית", כך ליברמן אז. 

אביגדור ליברמן מו''מ קואליציוני הסכם קואליציוני חוק גיוס תחבורה ציבורית בשבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד