י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ישראל מפרה את האמנה

דרישה: לקבוע דיון בדבר הסגרתה של מלכה לייפר

"התארכותו יוצאת הדופן של הליך ההסגרה שבנדון, בעטיה של התחזותה של המשיבה לסובלת ממחלת נפש, גרמה לכך שישראל לא כיבדה עד כה את מחויבותה על-פי אמנה זו", נכתב בדרישת פרקליטות המדינה מביהמ"ש המחוזי בירושלים

דרישה: לקבוע דיון בדבר הסגרתה של מלכה לייפר
מלכה לייפר מובאת לדיון בבית משפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה הגישה ביום חמישי האחרון לבית המשפט המחוזי בירושלים, בקשה נוספת לקבוע בהקדם האפשרי מועד לדיון וכן מועד למתן החלטה בעתירת ההסגרה לבקשת ממשלת אוסטרליה להסגיר לידיה את מלכה לייפר על מנת להעמידה לדין בגין עבירות חמורות בתלמידותיה.

הבקשה הוגשה ע"י עו"ד מתן עקיבא לאחר מספר בקשות דומות שהוגשו בעבר בתאריכים 13.1.2020, 28.1.2020 ו-19.2.2020 כאשר עד כה טרם ניתנה החלטה באשר למועדי הדיון הבאים. אמנם, בית המשפט התייחס לבקשת העותר בהחלטתו מיום 19.2.2020 והפנה למועדים שבית המשפט הורה לצדדים לשריין ביומניהם לטובת הליך זה, אולם לא נקבע כי במועדים אלה יושלם ההליך.

בבקשה נכתב כי הסגרת מבוקשת שתנאי חוק ההסגרה מתקיימים לגביה הינה מחויבות בינלאומית שנטלה על עצמה מדינת ישראל מול אוסטרליה באמנת הסגרה בילטראלית שנכנסה לתוקף ב-3 בינואר 1976. התארכותו יוצאת הדופן של הליך ההסגרה שבנדון, בעטיה של התחזותה של המשיבה לסובלת ממחלת נפש, גרמה לכך שישראל לא כיבדה עד כה את מחויבותה על-פי אמנה זו. בהיעדר לוחות זמנים ברורים ונראים לסיום ההליך, לא מתקיימת כראוי הנחיית בית המשפט העליון בנושא ומוחמרת הפגיעה האמורה במחויבות הבינלאומית של ישראל לנהל הליך הסגרה יעיל, מהיר ואפקטיבי.

נוכח האמור, מבקשת המחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה מבית המשפט לקבוע מועדים לדיון וכן לתת החלטה בבקשת העותר לקבוע מועד לדיון בעתירה ולמתן החלטה.

הסגרה לאוסטרליה הליך הסגרה מלכה לייפר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד