י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התביעה מסרבת לשחררו

הנוכל היהודי הגדול בהיסטוריה: אמות בקרוב

ברני מיידוף הנוכל היהודי שהונה רבים במשך שנים בסכום שהגיע ל19 מיליארד דולר וקיבל על כך עונש מאסר של 150 שנה, מבקש להשתחרר כיוון שלדבריו הוא עומד למות בקרוב. התביעה מתנגדת

הנוכל היהודי הגדול בהיסטוריה: אמות בקרוב
מיידוף צילום: ארכיון

התביעה בארה"ב מתנגדת לבקשה של הנוכל הגדול בעולם ברני מיידוף היהודי, להשתחרר מהכלא הפדרלי למרות שלדבריו הוא ימות בקרוב מאי ספיגת כליות.

התובעים אמרו בבית המשפט, כי יש לדחות את הבקשה ל"שחרור חמלה" מכיוון שמיידוף מעולם לא קיבל אחריות לתכנית ההונאה של 19 מיליארד דולר, וגם לא גילה חמלה כלפי קורבנותיו, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

מיידוף מרצה כבר עשור של מאסר מתוך 150 שנה בכלא הפדרלי בצפון קרוליינה בגין תוכנית הונאה שנמשכה מראשית שנות השבעים ועד למעצרו בשנת 2008.

"פשעיו של מיידוף היו רעים במיוחד. עונשו הוא ארוך למדי ואין להפחית את זה" אמרו התובעים בבית המשפט.

כזכור, בבקשה שהוגשה בחודש שעבר לבית המשפט הפדרלי, סנגורו של מיידוף ביקש "שחרור חמלה" מהכלא הפדרלי עבור לקוחו בן ה -81. בהגשת הבקשה נאמר כי למיידוף, הזקוק לכיסא גלגלים וסובל מבעיות רפואיות רבות, נותרו פחות מ -18 חודשים לחיות.

התובעים אמרו כי גם כ -500 מתוך 520 הקורבנות פנו לבית המשפט הפדרלי במנהטן על בקשתו של מיידוף והתנגדו לשחרורו מתוך חמלה.

הוא הודה באשמת 11 אישומים בגין עבירות הקשורות להלבנת הון, עדות שקרית וזיוף של מסמכים פיננסיים.

התוכנית 'פונזי' שפורסמה כדי לפתות את הציבור להשקיע, חשפה את עשרות מיליארדי הדולרים שדווחו כרווח, אך היו רווח מזויף, המשקיעים האמינו שהרוויחו באמצעות התכנית של מיידוף, אך למעשה, בפועל קיבלו כסף של משקיעים חדשים, רבים מהעמותות היהודיות הבולטות ספגו גם הן הפסדים גדולים, כאשר למשל "ישיבה יונברסיטי" המפורסמת ספגה מכה של 140 מיליון דולר שהלכו לטמיון, כך גם בית החולים 'הדסה' בירושלים ספג 90 מיליון דולר הפסד, וכך גם הקרן של ניצול השואה שהקים אלי ויזל ז"ל הפסידה 15 מיליון דולר.

ברנרד מיידוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד