ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בן סלמאן מבצר את מעמדו

שלושה נסיכים ממשפחת המלוכה נעצרו באשמת בגידה

יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן מבצר את מעמדו כמי שעשוי לרשת את המלך בבוא העת ובשבת האחרונה הורה על מעצרם של שלושה מבני המלוכה | עילת המעצר לא פורסמה באופן רשמי אולם על פי דיווחים בארה"ב, הם מואשמים בבגידה

שלושה נסיכים ממשפחת המלוכה נעצרו באשמת בגידה
אילוסטרציה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

השלטונות בסעודיה עצרו בשבת שלושה נסיכים במשפחה המלוכה בהם אחיו הצעיר של המלך, אחמד בן עבד אל-עזיז. ויורש העצר ושר הפנים לשעבר, מוחמד בן נאיף, שהודח מתפקידו ב-2017 לטובת בנו של המלך, מוחמד בן סלמאן. כך דווח בוול סטריט ג'ורנל ובניו יורק טיימס.

לפי הוול סטריט ג'ורנל, מי שנחשבים ליריביו של בן סלמאן במשפחת המלוכה נעצרו ביממה האחרונה בבתיהם על ידי שומרי בית המלוכה שעטו בגדים שחורים ומסכות ואף עשו חיפוש בבתיהם. נטען בדיווח כי הם נעצרו באשמת בגידה. בנוסף לשניים נעצר גם אחיו של מוחמד בן נאיף, נוואף בן נאיף.

בעיתון 'ניו יורק טיימס' דווח כי סיבת המעצר אינה ידועה וכי השגרירות הסעודית בארה"ב סירבה להגיב על הדיווח.

רועי קייס כתב לענייני ערבים ב'כאן 11' מוסיף כי "ללא ספק הסיפור הגדול של סוף השבוע הזה בעולם הערבי שנותן עוד הצצה למאבקי הכוח בארמון בריאד לקראת אולי ירידתו של המלך סלמאן מהבמה. אני לוקח אתכם ליוני 2017 - בן סלמאן מחליף את מוחמד בן נאיף בתפקיד יורש העצר אחרי ששימש כיורש העצר השני וכך משתנה סדר הירושה שנקבע ליום שאחרי סלמאן הקשיש. בין לבין בן סלמאן מדכא כל מוקד התנגדות למהלך כולל בתוך בית המלוכה. כך זה נראה אז כשבן סלמאן פגש את מוחמד בן נאיף המודח".

אלון אמיצי מדסק הפלסטינים של 'כאן 11' הוסיף ודיווח כי בנוסף לבני משפחת המלוכה, נעצרו גם קצינים במשרדי הביטחון והפנים בטענה שתמכו בניסיון הפיכה במדינה.

לדבריו, מקורות בהנהגה הסעודית אמרו לכלי תקשורת מערביים כי המלך סלמאן אישר את המעצרים, הוא עוד לא הודיע על כוונתו להעביר את השלטון ליורש העצר ובניגוד לשמועות מצבו הבריאותי טוב.

מוחמד בן סלמאן סעודיה מלך סעודיה בגידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד