י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

כשמדינת ישראל ירתה לעצמה בראש

הטיפשות הישראלית שוברת שיאים: בעוד פינדרוס עושה תרגילים באוויר בשביל לקבל עוד קראוון מסכן וכמה פרוטות לספונג'ה, במזרח ירושלים הכסף זורם כמים • שי הורוויץ עם מאמר שיותיר אתכם פעורי פה

כשמדינת ישראל ירתה לעצמה בראש



הורים יקרים,

כששלחתם השבוע את הבן היקר שלכם לצריף הרעוע הקרוי תלמוד תורה, או את הבת לקראוון הדולף המכונה בית יעקב, או למבנה המאולתר באזור התעשייה המכונה סמינר לבנות – באותה שעה בדיוק מדינת ישראל, באמצעות משרד החינוך ועיריית ירושלים, היו עסוקים בבניית אלפי מטרים מרובעים של בתי ספר מושקעים, בהשקעה של מאות מיליוני שקלים, בראס אל עמוד, בצור באחר, באום ליסון, בבכרייה, בעיסוויה ובכפרים ערביים נוספים מסביב לירושלים.

מבני הפאר הללו, שחלקם נבנו השנה, וחלקם בתהליכי בנייה מתקדמים, כוללים מאות כיתות לימוד חדשות ותקניות, מבוססת על יחידת חישוב של 125 מ"ר ברוטו לכיתה, ואגפים נוספים (חדרי ספח וכו'), בניגוד לנהוג במחוזותינו, בו כל צריף הופך למבנה בן 10 כיתות, וכל מקלט מתאים לגן ילדים השכונתי.

עיני לא צרה ברווחתם של הילדים הערביים במזרח ירושלים. מה שמקומם במיוחד הינו שחומר הלימודים שאותם מלמדים במזרח העיר, הינה תוכנית הלימודים של הרשות הפלסטינית, על חשבון משלם המיסים הישראלי.

תוכנית לימודים זו מחנכת להשמדתה של מדינת ישראל באמצעות מלחמת קודש והשארתה של מדינה פלסטינית אחת בלבד. תוכנית לימודים זו מקדשת את פיגועי ההתאבדות.

ספרי הלימוד של ילדי ישמעאל במזרח ירושלים, מציגים את הלחימה באויב (ישראל) לא סתם כחיובית, אלא אף כרבת הוד המפארת את מבצעיה. על פי תוכנית לימודים זו, שמוריה, מנהליה, כיתותיה וספריה ממומנות מכיסי ומכיסכם, הטיפול במשפחות ה"שהאידים" הוא ערך מוסרי ומוות כ"שהאיד" מונחל כערך חשוב ביותר. ספר החינוך האסלאמי מקדיש פרק שלם ל"שהאידים" ולחשיבותם לאומה המוסלמית. באחד מספרי הלימודים אף כללו את "הפרוטוקולים של זקני ציון" ואת הכחשת השואה (מידע זה תודות ל''מרכז המידע למודיעין ולטרור").

זאת אנו יודעים מזמן, כי מדינת ישראל סובלת מנטיות אובדניות. המדינה מכוונת אקדח לרקה ומפעם לפעם יורה לעצמה במצח. פעם אלו אנשי אקדמיה (ששכרם מקופת המדינה) המובלים חרם עולמי על ישראל, פעם אלו אנשי ציבור המרחפים במדינות העולם (ששכרם מקופת האיחוד האירופי) המשמשים פה לתעמולה אנטי ישראלית, פעם אלו "אומנים" כחול לבן (ששכרם ממשלם המיסים) המייצאים לעולם מחזות וסרטים נוטפים שנאה עצמית.

משרד החינוך הישראלי, אפוא, גם הוא לא טומן ידיו בצלחת, ובכספו מונחלים לילדים הערבים במזרח ירושלים אנטישמיות, שנאת ישראל וקריאה להשמדת ישראל. הטיפשות הישראלית, בשמם של ערכים ליברליים קיצוניים, שוברת כאן שיאים חדשים ומטורפים. לא פלא, שמספר התלמידים הערביים במזרח העיר קפץ בכמה שנים קפיצה אדירה, מעל ומעבר לכל גידול טבעי סביר (מ-20,000 תלמידים בתשנ"ה ללמעלה מ-45,000 תלמידים בתשס"ה). אם מדינת ישראל מממנת את לימודי החמאס, מדוע לא יבואו לירושלים גם ילדי החמאס מרמאללה ומחברון.

החינוך החרדי בירושלים (על 91,000 ילדיו, כ"י), כידוע לכולנו, מלקט פירור אחר פירור של שאריות תקצוב. חינוך החרדי המנהלים, המלמדים והמורים מקבלים את שכרם מארנקם המרושש של האברכים. בעוד שבחינוך החרדי פינדרוס צריך לעשות תרגילים באוויר בשביל לקבל עוד קראוון מסכן וכמה פרוטות לספונג'ה בבית יעקב, במזרח ירושלים הכסף זורם כמים – עשרות אלפי ילדים המחונכים לשנאה רצחנית נחשבים לבשר מבשרה של מערכת החינוך בעיריית ירושלים ובמדינת ישראל, ומקבלים תקצוב מלא לכל דבר ועניין. בלי סגן ראש עיר, בלי ממלא מקום, בלי לשלם ארנונה ואפילו, אבוי, בלי לימודי הליבה החשובים כל כך. לתפארת מדינת פלסטין ופיגועי ההתאבדות, רח"ל.

אז בדיון הבא שיתקיים בבג"צ הקנטרני שהגישו הרפורמים נגד החינוך החרדי, לפיקוח על לימודי ה"ליבה" בחינוך החרדי, אתם מוזמנים להציע לשופטת דורית בינייש לבוא ולקיים סיור בעוספיה, הנה מקום שלומדים שם מורשת ישמעאל ללא פיקוח וללא ליבה ובמימון מלא של המדינה. ואפילו התנועה ליהדות פלורליסטית ועיתון הארץ לא מתערבים.

ומעניין לעניין באותו עניין. בתקשורת הישראלית פורסם מחקר חדש המלמד כי מספר הלומדים בזרם החרדי זינק ב-51% ומהווה כיום 20% מכלל מערכת החינוך בישראל. מעיון בספר התקציב של מדינת ישראל עולה כי תקציב החינוך של החינוך החרדי עומד על כמיליארד ש"ח מתוך 30 מיליארד ש"ח, שזה התקציב הכולל של משרד החינוך.

מה זה אומר?

זה אומר שילד לא-חרדי (ואפילו הוא ערבי הלומד את תוכנית הלימוד הפלסטיני) שווה בעיני מדינת ישראל פי 6 מילד חרדי!

הכותב הוא יו"ר האגודה הירושלמית לשוויון

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד