י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בתלמוד תורה משכן יצחק

הגר"מ צדקה על הקורונה: "יש גזירות בעם ישראל"

הגר"מ צדקה לתלמידי ת"ת משכן יצחק החדש: "רבותי יש גזירות בעם ישראל, הילדים צריכים לזעוק שהקב"ה יסיר מאיתנו את המגפות האלה". השר דרעי בדבריו בהילולא: "אין שום היתר להיות בכנסת, הכל רק בשביל לדאוג לכם". צפו בתיעוד וידאו

הגר"מ צדקה על הקורונה: "יש גזירות בעם ישראל"
הילולת רבי יצחק בן וואליד בת"ת משכן יצחק החדש צילום: אריה לייב אברמס

רבנים גדולי תורה ואישי ציבור השתתפו אמש בהילולת הגה"צ רבי יצחק בן וואליד זיע"א מגדולי חכמי מרוקו שנערך ע"י תלמוד תורה משכן יצחק החדש הנושא את שמו של בעל ההילולא.

במעמד נטלו חלק הגר"מ צדקה ר"י פורת יוסף, הגר"ב שרגא ראב"ד ירושלים, השר אריה דרעי, ראש המוסדות הגאון הרב שאול אדרי, המנהל החינוכי הרב יהודה בר שלום והרב יצחק אדרי.

בדברים שנשא הגר"מ צדקה במעמד עורר את התלמידים לזעוק בתפילה על המגיפה הנוראה הקרונה: "בגמרא כתוב למה היה הגזרה הזאת להרוג את כל היהודים, בגלל שהיה להם עצלות שלא עסקו בתורה, עכשיו שהקב"ה עזר לנו ונהפוך הוא אנחנו צריכים להתחזק בתורה, כל ילד צריך ללמוד בחשק כי התורה שלכם שווה יותר מכל. תינוקות של רבן העולם עומד עליהם. כשאתם הולכים להתפלל תבקשו מהשם שתהיו תלמידי חכמים, שתהיו גדולים וצדיקים. זכיתם ללמוד בתלמוד תורה על שמו של הצדיק הזה רבי יצחק בן וואליד". אמר הגר"מ צדקה והוסיף: "שהקב"ה יבטל מעלינו כל מיני גזרות קשות ורעות, מורי ורבותי יש יום גזירות בעם ישראל. דברים נוראים צריך להתפלל טוב, שהילידים יתפללו טוב והקב"ה יסיר מעלינו על המחלות כל הדברים הרעים אמן".

יו"ר ש"ס אריה דרעי בדבריו אמר: "שלשום יום שני בלילה היינו כאן, היו כאן המונים שמחו, אמרנו כאן נשמת קול חי לבורא עולם על הניסים הגדולים, אני רוצה לומר לכם הנה הקב"ה שמנהל את העולם, יומיים אח"כ אני נמצא כאן. מה הקשר בין שתי האירועים הללו", אמר דרעי והוסיף.

"כל מה שאנחנו פועלים, כל מה שאנחנו עושים, זה לא בשביל להיות בכנסת, לא בשביל להיות שרים. תאמינו לי זה דברים שאין ברירה אחרת. אנחנו עושים את זה רק בשביל מטרה אחת, בשבילכם הילדים היקרים, שיהיה לכם מקום ללמוד תורה, שתהיו גדולים בישראל. אם לא זה אין שום סיבה, אין שום היתר להיות שם, זה לא כבוד. כל המטרה להציל עוד בית כנסת עוד ישיבה".

דרעי בדבריו הוסיף: "זכיתם ללמוד בתלמוד תורה על שם הצדיק רבן של כל בני הגולה רבי יצחק בן וואליד שהיה גאון עולם, היום בלילה יום הילולא שלו, וגם אני זכיתי שנולדתי ביום ההילולא שלו".

תוך כדי דבריו של יו"ר ש"ס, הגישו רבני התלמוד תורה עוגה מיוחדת לשר דרעי לרגל יום הולדתו כשעליה מתנוסס מספר גילו 61 והפסוק "וכל אשר יעשה יצליח". לקול מקהלת ילדי התלמוד תורה שפצחו בשירת וכל אשר יעשה יצליח. דרעי נרגש והודה לרבני התלמוד תורה כשהוא מציין בפני התלמידים "המתנה הגדולה ביותר זה, אני רוצה שתשבו ללמוד תורה. תהיו תלמידי חכמים, גדולי תורה זה השאיפה שלנו".

הרב משה צדקה קורונה אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד