ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
שיבח את נסראללה

דרישה ממנדלבליט: פתח בחקירה נגד ח"כ איימן עודה

ארגון בצלמו פנה ליועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה שיפתח בחקירה נגד יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה על כך שפרסם מאמר בו הוא משבח את יו"ר חיזבאללה חסן נסראללה

דרישה ממנדלבליט: פתח בחקירה נגד ח"כ איימן עודה
איימן עודה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ארגון "בצלמו" פנה היום (ראשון) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בדרישה כי יפתח בחקירה פלילית נגד ח"כ איימן עודה יו"ר הרשימה המשותפת, שתמך ושיבח את חסן נסראללה.

בשבוע שעבר דיווח העיתונאי "מקור ראשון" ישי פרידמן, כי בתאריך 27.05.2013 פרסם ח"כ איימן עודה מאמר באתר הערבי bldtna, בו מתח ביקורת על ראשי הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית שזלזלו במזכ"ל תנועת חיזבאללה, חסן נסראללה, על רקע פעילות הארגון בסוריה לצד בשאר אסד.

איימן עודה תהה כלפי ראשי הפלג: "האם אתם רואים בו חץ איראני מורעל ותו לא?" וכן ביקר אותם על שהשמיטו את תוארי הכבוד של נסראללה – "שייח'" ו"סייד". בדבריו העלה עודה על נס את מנהיג חיזבאללה, ש"הציג מודל התנגדות ייחודי", וכתב כי הוא "ראש התנועה נגד הכיבוש הישראלי ומי שניצח אותו בשנת 2000 והוכיח את עצמו במקצועיות ובהקרבה בשנת 2006".

עודה הוסיף עודה במאמר, כי נסראללה "הקריב מאות שאהידים, ובהם בנו בכורו". כזכור, בנו הבכור של נסראללה היה לוחם חיזבאללה שנהרג בידי כוח צה"ל ב־1997. עודה כתב כי חיזבאללה.

בעקבות כך, פנה הבוקר ארגון "בצלמו" ליועמ"ש אביחי מנדלבליט וציין כי מדובר בעבירה על חוק הטרור שאוסר האדרת מחבל או מעשה טרור. במכתב ששיגר מנכ"ל הארגון שי גליק, הוא ציין שורת מקרים הפוכים בהם הועמדו אנשי ימין לדין על מאמרים שונים חלשים בהרבה וכן הזכיר שהיועמ"ש נלחם בכניסת ד"ר מיכאל בו ארי מעוצמה יהודית ופסל אותו מלרוץ לכנסת על דברים חלשים בהרבה.

לסיכום ציין מנכ"ל בצלמו, שככל שלא ייפתח חקירה - יוכח שוב שישנה איפה ואיפה, ומה שמותר לערבים אסור ליהודים.

"היועץ המשפטי לממשלה חייב לגלות מנהיגות, לא חכמה להעמיד לדין רק אנשי ימין או את ראש הממשלה ובמנהיגי הציבור הערבי המסיתים בפומבי לא לגעת" נמסר מארגון בצלמו. "אנחנו בטוחים שניתן לפתוח כעת בחקירה פלילית ובטוחים שלו היה מדובר במקרה הפוך האיש מזמן היה נעצר".

עוד נמסר: "נזכיר שכנגד חברת הכנסת היבא יזבק עומדת בדיקה משטרתית שנפתחה אחרי דרישת משפחות הנרצחים בפיגוע בנהריה וכן ארגון בצלמו בגלל פרסום בו שיבחה את סמיר קונטאר רוצח המשפחה מנהריה".

איימן עודה אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד