כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
בעלי נבואה?

האנשים שחזו במדויק את הקורונה לפני שנים רבות

שני סופרים אמריקניים פרסמו לפני שנים רבות ספרים ובהם מתועד כמעט אחד לאחד התפרצות נגיף הקורונה בעולם "בסביבות שנת 2020, תתפרץ מחלה חמורה בסגנון דלקת ריאות, שתתפשט ברחבי הגלובוס"

האנשים שחזו במדויק את הקורונה לפני שנים רבות
מסכת פנים מפני הקורונה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

סופרת אמריקאית בשם סילביה בראון שמתה לפני כעשר שנים, כתבה לפני 12 שנים ספר שחוזה כמעט במדויק את מגיפת הקורונה שהתפרצה בתחילת השנה האזרחית.

בספרה שנקרא End of Days, מתארת סילביה כי "בסביבות שנת 2020, תתפרץ מחלה חמורה בסגנון דלקת ריאות, שתתפשט ברחבי הגלובוס, תשפיע על הריאות ודרכי הנשימה, ותהיה עמידה בפני כל הטיפולים הידועים לקהילת הרפואה. המחלה תדהים רופאים, אבל לא כמו העובדה שהיא תיעלם במהירות שהיא התפרצה – רק כדי לחזור 10 שנים מאוחר יותר ואז להיעלם באופן סופי".

והיא לא היחידה. סופר אמריקאי בשם דין קונץ, שכתב ב-1981 מותחן עלילתי בשם "עיני החשיכה" (The Eyes of Darkness), תיאר וירוס הנקרא "וואהן 400" משום שהוא יוצר מחוץ לעיר וואהן בסין. וואהן למי שלא זוכר היא העיר שבה התפרץ וירוס הקורונה. עם זאת, ישנם הבדלים רבים בין הווירוס שמוצג בספר לזה שאנו מתמודדים איתו במציאות. בספר, למשל, מוצג הווירוס כנשק ביולוגי שהונדס על ידי בני אדם ואחוז התמונה ממנו הוא 100%. במציאות, לעומת זאת, אחוז התמותה מהווירוס עומד על כשני אחוזים.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד