י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
אכיפת תנאי הבידוד

התפשטות הקורונה: כח משימה מיוחד משותף למשטרה ולמשרד הבריאות

לאור העלייה המשמעותית שחלה במספר האזרחים השוהים בבידוד ברחבי הארץ, הוחלט על הקמת כח משימה מיוחד המשותף למשטרת ישראל וליחידת הפיקוח במשרד הבריאות. תפקידם: לסייע באכיפת תנאי הבידוד ולאתר הפרות • עד כה נפתחו תשע חקירות פליליות

התפשטות הקורונה: כח משימה מיוחד משותף למשטרה ולמשרד הבריאות
50 אלף ישראלים בבידוד; אלפי אירועים מבוטלים צילום: Tomer Neuberg/Flash90

בהתאם להנחיות משרד הבריאות, משטרת ישראל ממשיכה בהיערכות מוגברת לסיוע למשרד הבריאות במניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל במישור המבצעי, החקירתי והלוגיסטי.

בשלב זה, המאמץ העיקרי של המשטרה מתמקד בסיוע למשרד הבריאות באכיפת צווי הבידוד. לאור העלייה המשמעותית שחלה בימים האחרונים במספר האזרחים השוהים בבידוד ברחבי הארץ, הוחלט על הקמת כח משימה מיוחד המשותף למשטרת ישראל וליחידת הפיקוח במשרד הבריאות. כוח זה יכלול שוטרים ומפקחים של משרד הבריאות בפיקוד קצין משטרה. תפקידם יהיה לסייע באכיפת תנאי הבידוד בהתאם להנחיות משרד הבריאות בכדי לאתר הפרות ולוודא כי מי שאמור לשהות בבידוד נשמע להנחיות משרד הבריאות בהתאם.

בעקבות מספר מקרים חריגים שהתרחשו בימים האחרונים מאז התפרץ הנגיף, בהם התעלמו אזרחים ביודעין מהנחיות משרד הבריאות שלפיהם התבקשו לשהות בבידוד או שביצעו עבירות נגד פקחי משרד הבריאות או שהטעו את פקחי משרד הבריאות בשעת תשאולם, משטרת ישראל פתחה בתשע חקירות פליליות שונות בהתאם למדיניות ולהנחיות נגד אותם מפרי צווים. במשטרה מדגישים כי חל איסור על התעלמות מההנחיות ביודעין או עשיית מעשה שיש בו להוביל להפצת הנגיף, זאת מתוך כוונה להדביק אזרחים או להטעות את הפקחים בשעת תחקורם על מנת למפות את החשודים בהידבקות.

בנוסף המשטרה ממשיכה כל העת בפעילות גם במישור המודיעיני ובמרחבי הרשת, זאת בכדי למנוע התפשטות שמועות ודיסאינפורמציה (״פייק ניוז") שתכליתה הטעייה וזריעת בהלה בקרב הציבור. באגף החקירות והמודיעין ממשיך לפעול דסק מיוחד שעוקב אחר מודיעין גלוי ופועל לסיוע במאמצי אכיפת הבידוד באמצעים טכנולוגיים שונים.

במהלך השבועות האחרונים, המשטרה נערכת גם במישור הלוגיסטי, ובהתאם כבר חולקו ערכות מיגון לשוטרים והופצו הנחיות מגורמי הרפואה והמבצעים למתן שירות מיטבי ולביצוע פעילות אכיפה. בנוסף המשטרה נערכת בימים אלו בכל הרמות גם לתרחישי קיצון והחמרה בהתפשטות נגיף הקורונה בישראל, הכל בתיאום מלא עם משרדי הממשלה, הרשויות השונות והגופים העוסקים במלאכה.

אנו פונים לציבור האזרחים ומבקשים להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות בנושא, שכן התעלמות מהן וזלזול בהן משבשים את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל. מפרי צווי הבידוד של משרד הבריאות אף עלולים להפיץ את הנגיף, להדביק ולסכן את חייהם של אזרחים נוספים ללא ידיעתם.

משטרת ישראל תפעל בשיתוף פרקליטות המדינה על מנת למצות את הדין עם כל מי שיבחר להתעלם מהוראות משרד הבריאות ויגרום במעשיו, ברשלנות או במתכוון, להתפשטות נגיף הקורונה ופגיעה בבריאות הציבור.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד