י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024

'בריינסטורם' מתכוננת לניסויים בבני אדם: תפתח תאי העצב במעבדות המאושרות ע"י ה-FDA

החברה, בבעלות איש העסקים הרב חיים יענקל לייבוביץ', תחל בימים הקרובים בייצור תאי עצב בסביבה סטרילית, אשר יהיו באיכות שמותאמת להשתלה בחולי ALS חשוכת המרפא

צילום: bizportal
צילום: bizportal צילום: ארכיון

חברת הביו-טכנולוגיה הישראלית בריינסטורם, הנסחרת ברשימת מעבר לדלפק (OTC) בניו-יורק (BCLI), תחל בימים הקרובים בייצור תאי עצב בסביבה סטרילית, אשר יהיו באיכות שמותאמת להשתלה בחולי ALS חשוכת המרפא. כך מדווח העיתונאי אריאל אטיאס באתר bizportal.

לפי הדיווח, תאי העצב יפותחו מתאי גזע בוגרים במעבדות חברת PPS, העומדות בתנאים המחמירים של רשויות הבריאות במדינות המערב, ובהן משרד הבריאות בישראל ומינהל-המזון-והתרופות האמריקני, ה-FDA. בהמשך יושתלו תאים אלו בבעלי חיים במסגרת ניסויי בטיחות, ולאחר מכן מיועדת החברה לעבור לניסויים הקליניים בבני אדם בישראל.

בריינסטורם מפתחת טיפול ייחודי, פרי מחקרם של המדענים הישראלים פרופ' אלדד מלמד ופרופ' דניאל אופן, אשר מיועד לבלום את התקדמותן של מחלות ניוון עצבי כגון ALS, פרקינסון ופגיעה בעמוד השדרה. על פי החברה, מדובר בשוק של מאות מיליוני דולרים בשנה.

במהלך התקופה האחרונה ביצעה בריינסטורם ניסויים במעבדותיה שבפתח תקווה, ותוצאותיהן הוכיחו את היכולת לפתח את תאי העצב המיוחדים ואת בטיחותם על בעלי חיים.

כעת מבצעת החברה ניסויים בסביבת מעבדה מחמירה במיוחד, על מנת לשחזר את הצלחת הניסויים הקודמים, בתנאים המוכרים על ידי משרד הבריאות לניסויים בבני אדם.

"העבודה המשותפת עם PPS מקדמת אותנו בצעדים גדולים לקראת הניסויים בבני אדם", אמר מנכ"ל בריינסטורם, רמי אפרתי. "הניסויים שבוצעו אצלנו כבר הוכיחו את הפוטנציאל ובטיחות הטיפולים, ואנו מתכוונים לבצע את ההשלמות הדרושות בתנאים המחמירים של רשויות הבריאות המערביות, לקראת הניסויים הקליניים".

בשבוע שעבר הבטיחה לעצמה בריינסטורם את המימון הדרוש להשלמת השלבים הפרה-קליניים, באמצעות השקעה של מיליון דולר מבעל השליטה בה, איש העסקים הרב חיים יענקל לייבוביץ', ובתוספת מענק בסך כחצי מיליון דולר מהמדען הראשי במשרד התמ"ת.

קישורים:
מקור
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד