י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
פרסום ראשון • למרות התקנות המחמירות

הח"כ לבחורים מחו"ל: מי שיציג אפשרות בידוד - יכנס לישראל

בהלת הקורונה והנחיות משרד הבריאות יוצרות בעיה לתלמידי הישיבה ובנות הסמינרים הגרים בחו"ל • על פי הנחיות משרד הבריאות, במידה והם יצאו לביתם בחופשת הפסח הם לא יוכלו לחזור וללמוד בארץ לאחר מכן • איך מנסה ח"כ אייכלר לפתור את הבעיה? • כל הפרטים בפרסום ראשון

הח"כ לבחורים מחו"ל: מי שיציג אפשרות בידוד - יכנס לישראל
הח"כ לבחורים מחו"ל: מי שיציג אפשרות בידוד יוכל להכנס צילום: פלאש 90

פרסום ראשון: בהלת הקורונה וההשלכות הנובעות ממנה, לא פוסחות על הציבור החרדי, ובעקבות כך יכול להיות שישונו נהלי משרד הבריאות.

כידוע, משרד הבריאות אוסר על כניסת מי שאינם תושבי ישראל ומגיעים ממדינות הנגועות בקורונה - להיכנס לישראל. מצב זה יוצר בעיה, שכן ישנם אלפי בחורי ישיבות ובנות סמינר המתגוררים בחו"ל ולומדים פה בארץ הקודש, ואם יחזרו לביתם לחג הפסח, לא יוכלו לחזור לארץ. נציין, כי בשונה מכניסת תיירים או בעלי עסקים, התלמידים והתלמידות הללו רוצים לחזור לארץ על מנת לשהות בה לתקופה ארוכה (עד סוף זמן קיץ לפחות), ועל פי הוראות משרד הבריאות לא יהיה להם איפה ללמוד.

כזכור, לפני מספר ימים פרסמנו ב'בחדרי חרדים' כי עשרות בחורים מישיבת מיר שרצו לחזור הביתה לפסח והזמינו בשבועות האחרונים טיסה דרך חברה איטלקית שתעשה קונקשן באיטליה - ביטלו את הטיסה.

ישיבת מיר בירושלים // צילום: יונתן זינדל-פלאש 90

בנוסף, ראש הישיבה הרב אליעזר יהודה פינקל שוהה בימים אלו בצרפת, וייאלץ להיכנס לבידוד ביתי למשך 14 יום כשיחזור. אולם, מקורביו אמרו ל'בחדרי חרדים' כי ככל הנראה הוא ימשיך משם לארה"ב ולא יחזור לארץ.

נתון נוסף שמדאיג את הנהלת הישיבה, הוא הנחיות משרד הבריאות האוסרות על מי שאינו תושב הארץ ומגיע ממדינות אלו להיכנס לארץ. כיום ישנם לא מעט בחורים השוהים כעת בביתם בחו"ל, והם לא יוכלו לשוב לישיבה עד להודעה חדשה.

בעקבות כך, פרסם ח"כ ישראל אייכלר כי משטרת הגבולות בוחנת את האפשרות שתלמידי הישיבות ובנות הסמינרים יוכלו לחזור לארץ לאחר הפסח, ובלבד שיוכיחו שיש להם מקום לשהות בו בבידוד כשיחזרו.

מכתב ח"כ אייכלר לבני חו"ל

במכתב ששלח צוות לשכתו נכתב, כי "לאור הנחיות משרד הבריאות להרחיב את מספר המדינות שהכניסה מהן ארצה נאסרה לאזרחים זרים, אנו מוצפים בפניות של בני ישיבות ושאר תושבי אותן מדינות האם יוכלו לשוב ארצה לאחר שייצאו מהארץ לחג הפסח.

הננו להבהיר: מבירור מקיף מול משרד הבריאות עולה כי המשרד הנחה את משטרת הגבולות לבחון האם יוכלו לקיים את הוראות הבידוד הביתי. על כן, רק מי שיציג יכולת מוכחת
שיש לו היכן לשהות בבידוד לפי הנהלים תאושר כניסתו ארצה. משטרת הגבולות תקבע אם אכן עונה על ההגדרה לאפשרות בידוד בית, כגון אם ברשותו דירה בישראל, או קרוב משפחה המאפשר את הבידוד בביתו וכדומה".

 

 

 

 

ישראל אייכלר קורונה חולי קורונה בידוד משטרת גבולות ישיבת מיר הרב אליעזר יהודה פינקל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד