י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"לשים קץ לעוול"

בלי כיפה: הנשיא האנטי-ישראלי ביקר בביה"כ

נשיא תוניסיה, קייס סעיד, ביקר בשבוע שעבר באי ג'רבה, היכן שמרוכזת הקהילה היהודית. מדובר בביקור ראשון שלו שם מאז נכנס ללשכת הנשיאות

בלי כיפה: הנשיא האנטי-ישראלי ביקר בביה"כ
הנשיא מבקר בבית הכנסת צילום: לשכת הנשיאות של תוניסיה

נשיא תוניס, קיס סעיד, ביקר בשבוע שעבר ברובע היהודי באי ג'רבה, שם נפגש עם מספר נציגי הקהילה היהודית וקבוצה של תושבי השכונה.

סעיד ומשלחתו המלווה, ביקרו גם במקדש אל-ג'ריבה, המקום שנוגע בעומקה ההיסטורי, התרבותי של תוניסיה ובדו קיום טוב של תושביה מדתות שונות.

הנשיא עם רב הקהילה היהודית // צילום: לשכת הנשיאות של תוניסיה

רועי קייס מכאן 11 מציין, כי "לא להתבלבל, חובב ציון הוא ממש לא". הנשיא אמר כי "יש להבדיל בין הדת היהודית לבין התנועה הציונית שהביאה לגירוש העם הפלסטיני מאדמתו" הנשיא שיודע כאנטי מדינת ישראל נכנס לבית הכנסת ללא כיפה, בניגוד לכללים הלא רשמיים

נשיא תוניסיה הדגיש כי "יהודי תוניס הם אזרחים שיש להם זכויות וחובות שווים עם שאר תוניס, ואין מקום לדבר על הקהילה יהודית".

סעיד הצהיר כי "יהודים רבים מתוניסיה נלחמו נגד הקולוניאליזם ותרמו לבניית המדינה לאחר העצמאות, וכמה מהם קיבלו אחריות חשובה במדינה".

הוא הדגיש את הצורך "להבדיל בין הדת היהודית, אחת הדתות האלוקיות, לבין התנועה הציונית שגרמה לעקירת העם הפלסטיני ולקיפוח אדמתם, מה שמעיד כי הגיע הזמן שהאנושות כולה תשים קץ לעוול זה".

תוניסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד