י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לקראת גיוס כספים הגדול ביותר

מתוכנית המאה ועד סוכת מציל: הקמפיינים של עולם הישיבות

המגבית הגדולה ביתר בעולם הישיבות: ערב חג הפורים הסלוגנים של הישיבות - מתוכנית המאה ועד 'מזנקים קדימה' • הכול בכדי להמריץ את הבחורים לגייס עוד ועוד כסף 

מתוכנית המאה ועד סוכת מציל: הקמפיינים של עולם הישיבות
בחורי ישיבות בפורים צילום: Kobi Gideon / Flash90

פורים תש"פ שיצא השנה בסמיכות לבחירות השלישיות, עזר לבחורי הישיבות להשתמש בסלוגנים הקשורים למערכת הבחירות. השנה, בישיבות בונים על סכומים מוגדלים לכל קופת ת"ת 'תומכי תורה' זאת אחרי שפורים חל השנה במשך יומיים שלמים, לאחר שבשנים האחרונות חל פורים בירושלים בימי שישי ערב שבת קודש.

המטרה של כלל הישיבות אחידה. וכך גם אופי המגבית ודפוסי העבודה ביסודם דומים מאוד בכל הישיבות, יחד עם זאת לכל ישיבה יש את הניואנסים שלה, ואחד הדברים החשובים לכל מנהל ת"ת 'תתני"ק', להפיק מגבית שתציג ייחודיות משלה, כזאת שיצליחו לשים לב אליה ולהירתם אליה למרות שלל הישיבות, מאות במספר - המנהלות מגביות דומות.  

ברוב הישיבות אוספים לת"ת של הישיבה, חלקם לישיבה עצמה בשביל ארוחת הבוקר ממש, וחלקם לטובת קרן הבניין של הישיבה ואחזקתה מידי חודש בחודש.

המגבית בדרך כלל מתבצעת בשני חלקים; הראשון הוא לפני פורים, בימים שלפני החג, יוצאים הבחורים, זוגות זוגות לבתי התורמים הבסיסיים, החלק השני והעיקרי מתבצע בשני ימי הפורים עצמם. אז ילכו הבחורים בקבוצות גדולות יותר וכמובן גם לבתים בהם התרומה גדולה יותר.

ערב חג הפורים יצא כתב 'בחדרי חרדים' להיכלי הישיבות הקדושות ושמע על החידושים והשיטות שבגיוס הכספים השנה.

בישיבת 'מיר ברכפלד' במודיעין עילית, הלכו בקמפיין המגבית על הקונספט של 'תוכנית המאה', כביכול סיפוח של כל הבחורים שלא אוספים. כבר חודש ימים שראשי מגבית פורים לא נחים, גם השנה שואפים בישיבה להגיע ליעד של 700 אלף שקל, לדברי ראש מגבית הת"ת עמו שוחחנו, המטרה המרכזית הינה להגדיל את סך התמיכה המגיעה לכל חתן בישיבה, עיקר המאמצים מופנים להגיע לכמה שיותר תורמים פוטנציאלים. הקמפיין השנה מתמקד כאמור בנושאים אקטואליים כמו 'תוכנית המאה' של הנשיא טראמפ, 'סיפוח' ועוד. אחד הבחורים במסיבת הת"ת הגיע מחופש לביבי ונתן נאום שבו חילק את הבחורים ל-‏‎ ‎ A B C ‎וכמו כן חילקו את הארץ לאזורים הנ"ל שבחלק מהם יותר קל לאסוף וחלק יותר קשה.

בשיאו של הקמפיין התעטפה הישיבה באבל כבד עם פטירתו של ראש הישיבה הגאון רבי אברהם יצחק ברזל זצ"ל ובישיבה ביטלו את מסיבת הפורים לאור האבל הכבד בישיבה.

בישיבת 'בית מתתיהו' בבני ברק גייסו בשנה שעברה קרוב ל-650 אלף שקל לקופת הת"ת והשנה עם כניסתם של עוד 120 בחורים לשיעור א' וכמו כן תוספת של כתובות חדשות הצפי הוא להגיע ל-700 אלף שקל לאחר שסכום הכסף נגמר בשנה שחלפה, עקב כך שהיו הוצאות מרובות לעזור לבחורים, קמפיין ת"ת בית מת'ס מנוהל על ידי ועד רביעי. הרעיון השנה הוא סוכת מציל שצריך להציל את הת"ת מטביעה "אם לא תשמע את המציל, המציל לא ישמע אותך".

הקמפיין של ישיבת 'בית מתתיהו'. צילום: באדיבות המצלם

בליל פורים דפרזים מתקיימת מסיבה בישיבה, ובליל פורים דמוקפין אחרי יום אסיפה ברחבי הארץ מתקיים טיש פורים עם רבני ובוגרי הישיבה בהשתתפות ראש הישיבה והזמרים פיני איינהורן ויוסי לייפער, הנהגה נוספת נהוגה בישיבה על פי הוראתו של ראש הישיבה הגאון רבי ברוך ויסבקר, שכאשר אוספים כסף בפורים בבתים, אחרי שתרם בעל הבית את הכסף, לא להוסיף לשדלו לתרום עוד אלא להסתפק במה שנתן.

בישיבת סלבודקה בבניי ברק הקמפיין הוא תחת הכותרת "מנצחים", "הניצחון בידינו", כשבת"ת מתכננים להגיע חצי מליון שקל, לאחר שבשנה שעברה הגיעו בישיבה לסכום של 430 אלף שקל ובישיבה יוצאים לאסוף שלשה ימים קודם פורים, חמישי, מוצ"ש וראשון. ראשי הת"ת שמים דגש מיוחד על ארוחות ברמה גבוהה מאוד שמוגשות עם תום אסיפת הכספים מידי ערב, לשם כך יש מטה מיוחד שנקרא "מטה מזון" שעליו אחראים קבוצת בחורים מוועד רביעי שבמהלך ימי אסיפת הכספים הם מכינים את הארוחות.

בישיבת 'עטרת שלמה' בקרית הישיבה בראשון לציון לא יוצאים לאסוף כסף, לא בימים שלפני פורים וגם לא בימי הפורים עצמם וזאת משום דעתו של הגרש"ב סורוצקין, שבחור ישיבה לא אמור להתדפק על הדלתות לאסוף כסף. בישיבה מונהג שבליל י"ג קודם תענית אסתר קמים הבחורים בשעה 4:00 לפנות בוקר לארוחה מושקעת קודם הצום, כשלאחריה מתיישבים הבחורים לסדר לימוד עד התפילה ואחרי התפילה לעוד סדר ‎ולאחר הסדר הזה הולכים הבחורים לנוח עד קריאת המגילה. ולאחר שבירת הצום יש עוד סדר של שעתיים שלאחריו נערך 'משתה היין' עד אור הבוקר בהשתתפות ראשי הישיבה.

בישיבת 'נתיבות חכמה' (וולפסון) בשכונת בית וגן בירושלים, החל משנה שעברה מתחלקת האסיפה לשני חלקים. החלק של האיסוף בפורים, שבו הולכים לכתובות מטעם הת"ת של הישיבה. החלק השני הינו ההתחייבויות, שבמסגרתה כמה ימים קודם פורים מתכנסים כל השיעורים וכל שיעור מתחרה מי יביא יותר כסף בפורים ממכריו האישיים, חוץ מהכסף שאוספים דרך הכתובות של הישיבה. בשנה שעברה רשם הרעיון הצלחה מסחררת והביא 250 אלף שקלים בנוסף לכסף שנאסף על ידי הקבוצות של הבחורים, מבוגרים וידידים של הישיבה שהניבו יחד 500 אלף שקלים. השנה על אף הדינר הגדול שערכו בישיבה בשבוע שעבר, הגדילו את היעד ל-860 אלף שקל כולל ההתחייבויות. הקמפיין השנה הוא "מחוברים לעוצמה", כשהמסר העיקרי הוא שחייבים ת"ת עוצמתי כדי שהוא יוכל להיענות לכל צורכי הבחורים.

בישיבת 'אורחות תורה' בבני ברק אספו בשנה שעברה 300 אלף ש"ח. השנה עדיין לא ברור היעד, שכן כידוע בישיבה יש בליל פורים משמר כל הלילה, שבמסגרתו יושבים מאות בחורים ולומדים עד הנץ. את המשמר ייסד מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצ"ל, אשר התבטא על כך בדרך מליצה בהביאו את דברי החתם סופר, שאמר מדוע יש פורים יומיים, כדי שלא יהיה העולם בלא תורה, "מתי שאלו חוגגים פורים, אלו לומדים וכשאלו חוגגים פורים, אלו לומדים", אמר מרן ראש הישיבה יש לי פירכא על זה 'אורחות תורה'.

בישיבת 'שכר שכיר' הנגב בנתיבות, פתחו את הקמפיין השנה תחת הכותרת "עכשיו זה הוא, עוד תקופה זה אתה". מהישיבה עדיין לא נמסר מהו היעד השנתי, אך כן אמרו שבשנה שעברה אספו 170 אלף שקל והשנה מתכננים להגדיל את היעד.

בישיבת 'קול תורה' בשכונת בית וגן בירושלים: לאחר ההצלחה שרשמו בשנה שעברה, ממשיכים השנה במיזם הת"תצינג'. השנה הסלוגן של הקמפיין הוא "עושים היסטוריה", אשר התחיל אמש ואמור להמשיך בימים הקרובים שבמהלכו במקום שיצאו הבחורים לעבור דלת דלת, בית בית לאסוף כסף לת"ת הקימו בישיבה חפ"ק מיוחד שבו יש מסך גדול עם ההתחייבות של כל בחור ובחור, לצד מערך טלפוני. בחפ"ק שבו כל בחור עושה טלפונים למכריו להתרימם, על מנת לנסות להשיג את היעד שהוא התחייב בישיבה מוסרים שבזכות התת"צינג' בשנה שעברה הגיעו ל-400 אלף שקל עוד לפני פורים ועוד 200 אלף בפורים עצמו, אך השנה מתכננים לעבור את הסכום של שנה שעברה.

בישיבת 'באר התורה' בבית שמש: במשך השנים הממוצע של הסכום בישיבה היה 170 אלף שקלים, שזה בממוצע 1000 ש"ח לבחור. אולם השנה החליטו בישיבה שכל בחור יכפיל את הסכום ויביא 2000 שקלים וזה על ידי שעיקר הקבוצות יאספו בעיר מיקום הישיבה בבית שמש, שמשם הוכח שיש סיכוי להביא הכי הרבה כסף, כפי שראו במצ'ינג שעשו בישיבה לאחרונה. הסלוגן של הקמפיין זה "מהפך" - כלומר, שעושים מהפך ושואפים להכפיל את הסכום ולהגיע ל-300 אלף שקל. הבחורים יוצאים לאסוף מטעם הישיבה במוצ"ש ראשון.

בישיבת 'מאור התלמוד' ברחובות כל שנה מגיעים ל450 אלף שקל ותחילת הקמפיין הוא ביום חמישי ראשי הת"ת אומרים שהמצינג' שנערך בשנה שחלפה לא יפגע באסיפת הכספים אך הבחורים כן מביעים חשש שזה כן יקשה על אסיפת הכספים אך מכיון שהשנה הבחורים מוועד חמישי  שהם אחראים על הת"ת ניהלו קמפיין יוצא מגדר הרגיל מקווים בישיבה שזה שיצליחו על אף המצ'ינג.

במסיבת פתיחת מגבית הת"ת הביאו את ר' אבא טורצקי שהוא מבוגרי הישיבה לשמח את הבחורים השנה לראשונה גם וציאו סינגל בישיבה בביצועו של בני פרידמן על הלחן של השיר שלו חארשו. כחלק ממסיבת פתיחת הקמפיין מביאים לישיבה רכב יוקרה עם כבישים ורמזורים תחת הכותרת "מזנקים קדימה".

בישיבת 'תורה בתפארתה' באלעד בשנה שעברה הגיעו ל - 650 אלף שקל, השנה לא הציבו יעד אך עשו קמפיין של התחייבויות שנע בין 2500 ל6000 כדי לעורר את הבחורים וכל בחור שיגיע ליעד יכנס להגרלה על שלל פרסים בין היתר כינסו ראשי הת"ת כל שיעור על מנת שכל בחור יביא את הכתובות של המכרים שלו הסלוגן של הקמפיין "התקומה ההתמסדות ההצלחה" שבו שלל רעיונות על דברים שהתבססו על תקומה התמסדות הצלחה (כגון בריאת העולם ארץ ישראל וכו').

בישיבת ראדין בנתניה הוציאו השנה סינגל מדהים של הזמר אלחנן וסרמן שר ואלי קליין אחראי על העיבוד המושלם.  הקמפיין השנה הוא "ליגת האלופים" שבו מתכננים לשבור את תקרת הזכוכית של 100 אלף שח בישיבה הגיעו שנה שעברה ל80 אלף שקל.

בישיבת רבינו חיים עוזר בבני ברק הקמפיין השנה הוא "מפעל פייס" שבו הביאו ישיבה את כל הפריטים של לוטו בישיבה יצאו כבר לאסוף בשבוע שעבר תחת הסלוגן "אוספים מהיום מיום ליום" בישיבה הגיעו בשנה שעברה ל150 אלף שקל כאשר השנה מתכננים להגיע לאותו הסכום וזאת למרות שבשנה שעברה יצאו לאסוף שבוע וחצי קודם פורים והשנה יוצאים פחות משבוע לפני הפורים.

בישיבת רש"י מיקדו את עיקר הקמפיין לפני פורים שבמהלכו  לפני שלושה שבועות אספו במשך שבוע כסף בבתים ובכוללים כאשר באחד מימי השבוע ישבו כל הבחורים לעשות טלפונים למכריהם כמו כן פתחו אתר לתרומות שנבנה על ידי בחורים מהישיבה ולא על ידי חברת מיציינ'ג כך שכל הכסף הלך ישירות לישיבה,  הכסף שנאסף עד כה עוד קודם לפורים הוא מליון מאתיים ומנהלי הקמפיין מקווים שבימי הפורים ישלימו את זה למליון וחצי הקמפיין הוא תחת הסלוגן "מחוברים באהבה" שבעיקרו עבדו הבחורים להחתים את המתרימים על הוראת קבע דבר שהגדיל משמעותית את הסכום שנאסף.

בישיבת חמד הקמפיין היה תחת הסלוגן "תתחיל לבנות בונים עליך" שבמהלכו הפכו את החדר אוכל בישיבה לאתר בניה בישיבה התחילו לאסוף  משבוע שעבר ועד ימי הפורים השנה לראשונה לא היה חדר ת"ת וזאת לאחר שהמבנה שבו שכן חדר הת"ת בסמוך לישיבה נסגר בעקבות טענת אחד מבני היישוב לבעלות על השטח, אך עם כל זה ראשי הת"ת מוועד ד' הצליחו לנהל קמפיין יוצא מהכלל שבמהלכו הוציאו שני סינגלים בביצוע בחורים מהישיבה שאחד מהם הוא  על המנגינה של השיר מלוך המפורסם של יונגרלך בישיבה הגיעו שנה שעברה ל 320 אלף שקל והשנה מתכננים להגיע ל400 אלף שקל. 

תומכי תורה פורים קמפיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד