י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ביסודיות ובמקצועיות

היועמ"ש והמפכ"ל על הטענות לאיומים על גנץ: "ייבדקו ויטופלו"

בעקבות טענות על הפעלת חוקרים פרטיים נגד בני גנץ ויועצו רונן צור, היועמ"ש ומ"מ מפכ"ל המשטרה הודיעו כי החלו בבדיקת הטענות

היועמ"ש והמפכ"ל על הטענות לאיומים על גנץ: "ייבדקו ויטופלו"
בני גנץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ומ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן שוחחו היום אודות הפרסומים השונים המופצים בימים האחרונים, בין היתר, ברשתות החברתיות, אשר מכילים תכנים וביטויים העשויים לעלות כדי עבירות פליליות שונות, לרבות איומים בפגיעה פיזית והסתה לפגיעה פיזית ואף לרצח יו"ר כחול לבן בני גנץ ויועצו רונן צור.

"היועץ המשפטי לממשלה ומ"מ המפכ"ל מתייחסים בחומרה רבה לכל פרסום שכולל איומים או הסתה לאלימות והם מחויבים לפעול בשיתוף פעולה בין גופי אכיפת החוק כדי להביא לטיפול מהיר, אפקטיבי ונחוש בביטויים המעלים חשד לעבירה פלילית של איומים או הסתה לאלימות" נמסר בהודעה משותפת מטעם היועץ המשפטי לממשלה ולמפכ"ל המשטרה.

בהודעה הובהר, כי "מדיניות האכיפה ביחס לעבירות הנושקות לחופש הביטוי היא מטבעה מדיניות מצמצמת, וברור כי לא כל התבטאות קשה או מקוממת מגבשת בהכרח עבירה פלילית. עם זאת, ברור כי לא תהיה כל סובלנות כלפי כל התבטאות שכוללת איומים או הסתה לאלימות או לפגיעה פיזית. בהתאם למדיניות אכיפת החוק החלה על מקרים חמורים מעין אלו, הם ייבדקו ויטופלו לגופם ביסודיות ובמקצועיות".

הכתב אור הלר דיווח בשעות הצהרים, כי לפי שעה, השב"כ לא יאבטח את בני גנץ. "למרות הקריאות של ראש שב"כ לשעבר יובל דיסקין בהארץ, ושלמה הר נוי לשעבר ראש היחידה לאבטחת אישים בגל"צ, להציב אבטחה של שירות הביטחון הכללי על גנץ, בשל הטענה להתגברות באיומים עליו. "על פי החלטת ממשלה, רק שבעת סמלי שלטון מאובטחים בידי שב"כ, ולפי שעה השרות נצמד לנהלים אלה" צייץ בטוויטר.

הליכוד פנה היום למבקר המדינה מתניה אנגלמן, באמצעות עו"ד אבי הלוי, עם "דרישה לפתוח בבדיקה מיידית של הטענות השקריות ומשוללות היסוד שפורסמו כאילו לליכוד או למי מטעמו יש קשר לפריצה לטלפון הנייד של בני גנץ ולשליחת חוקרים פרטיים לצורך מעקב נגדו או נגד אחרים". 

ביום חמישי האחרון דווח בחדשות 13, כי גורמים באכיפת החוק טוענים כי יש חשד ברור לביצוע עבירות פליליות במסגרת פרשת הפריצה למכשיר הנייד של גנץ ואיסוף מידע אודותיו. עם זאת, חקירה תפתח רק במידה וגנץ יחליט להגיש תלונה.

עוד דווח, כי מלבד אותה חברה ישנם גורמים נוספים שעקבו אחרי גנץ ואחר יועצו רונן צור - שהוא יועץ תקשורת של עדי תביעה מרכזיים בתיקי נתניהו. צור מסר בתגובה: "מצפים ממשטרת ישראל לחקור במישור הפלילי את פעילות החוקרים הפרטיים".

יום קודם לכן דווח בחדשות 13, כי רפי וייצמן, אסף מידע מביך על בני גנץ ועמד בקשר רציף עם עורך דינו של ראש הממשלה נתניהו יוסי כהן. על פי הדיווח הוא פעל במשך תקופה ארוכה ממשרדו של פרקליט ראש הממשלה, עמית חדד, משרד עורכי הדין "רוט-חדד". וייצמן נפגש עם גורמים שונים בזמן ששהה במשרד, ואף ענה לשיחות בטלפון המשרד. וייצמן אף הציג את עצמו כמנהל אבטחת המידע של "רוט-חדד", אך פרקליט נתניהו הכחיש את הדברים.

בפרסום צויין כי ויצמן הינו איש אבטחת המידע של מפלגת הליכוד, ואף ערך בדיקות אבטחת מידע לראש הממשלה בנימין נתניהו גם תוך כדי מערכת הבחירות הנוכחית. על פי דיווח נוסף שהגיע לחדשות 13 ויצמן שישב בתוך משרדו של עמית חדד, הציג את עצמו כאיש אבטחת המידע של המשרד, אך הוא הכחיש את הדברים.

מחברת "Armor", שבה עובד וייצמן, נמסר בתגובה: "הצגת הדברים מעוותת. חברת Armor מספקת שירותי ייעוץ אבטחת מידע ללקוחות רבים. מקצת מלקוחות החברה משותפים לה ולמשרד חדד-רוט כך מעת לעת ובמידת הצורך, מתקיימות פגישות בעניינן במשרדי חדד רוט".

 

בני גנץ מתניהו אנגלמן מוטי כהן אביחי מנדלבליט רונן צור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד