י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
שבוע לאחר האישום

מנהל קו המידע של 'שובו בנים' נחקר בחשד לאיומים

גם לאחר כתב האישום נגד ראש הפירמידה הרב ברלנד, הפרשייה מסתעפת היום עם עיכובו לחקירה של מנהל קו המידע של קהילת 'שובו בנים' בחשד לאיומים | כך למשל כינה את משטרת ישראל 'קג"ב' | מנהל הקו ל'בחדרי': "מתפרת ישראל כהרגלה לרדוף את הרב ברלנד וחסידיו שוב מנסה להפוך את הקערה על פיה ולהפוך את הרודף לקרבן ואת הנרדף לרודף"

מנהל קו המידע של 'שובו בנים' נחקר בחשד לאיומים
הרב ברלנד צילום: פלאש 90

שבוע לאחר הגשת כתב האישום נגד הרב ברלנד, המשטרה חקרה תחת אזהרה את מנהל קו המידע של קהילת "שובו בנים", זאת בחשד לאיומים.

משטרת ירושלים עיכבה היום (ראשון) לחקירה, צעיר בשנות ה-30 לחייו, המנהל בפועל את קו המידע של קהילת שובו בנים. לטענת מקורביו, נעצר לאחר שכינה בקו את המשטרה "קג"ב" ודיבר בחריפות נגד מתנגדי הרב.

במשטרה אמרו ל'בחדרי חרדים' כי הוא נחקר תחת אזהרה בחשד לאיומים, זאת מאחר והתקבל מידע שהוא כתב או הפיץ פשקוויל נגד אחד המתנגדים לרב ברלנד.

לאחר שהוארך מעצרו של ברב ברלנד במסגרת פרשת עושק שחור, אמר החשוד ל'בחדרי חרדים': "התחושה היא קשה מאוד". עם הגשת כתב אישום נגד הרב ברלנד על עבירות של עושק וקבלת דבר במרמה, לאחר שהבטיח החלמה ממחלות קשות וחשוכות מרפא, אמר כי זו "בושה למדינת ישראל שהגישו כתב אישום נגד רב בן 82 חולה מאוד שיש לו אלפי חסידים".

לדבריו, "רואים כאן את הרדיפה שיש נגד הרב והקהילה שלו ללא שום סיבה הגיונית". מאז, מעצרו של הרב ברלנד הוארך עד להחלטה אחרת, וביום שישי פרסמנו ב'בחדרי חרדים' הקלטה בו הרב אומר בשיחה לקו המידע כי הוא חייב את ה'מנוחה' שיש לו כיום בכלא ניצן, "הרב יתמוטט, פשוט הוא יתמוטט כי היה יוצא כל יום משעה 1 בצהרים עד 1 בלילה", הוא מתאר את סדר יומו לפני שנעצר. "הוא היה צריך את המנוחה הזאת, הרב כאן כעת בבית הבראה הוא במנוחה".

גורם בשובו בנים מסר ל'בחדרי חרדים' כי נחקר "בגלל שכינה את המשטרה קג"ב ודיבר בחריפות נגד מתנגדי הרב ברלנד, שמשתמשים במסירות הלשנות ועלילות נגד הרב ואנשיו". לדבריו, החשוד הדגיש שוב ושוב בכל הזדמנות "אנחנו מתנגדים לכל סוג של אלימות! אך כנראה שחופש הביטוי הוא זכות לכל האזרחים חוץ מאנשי שובו בנים".

מטעמו של מנהל הקו שנחקר היום תחת אזהרה, נמסר ל'בחדרי חרדים': "מתפרת ישראל כהרגלה לרדוף את הרב ברלנד וחסידיו שוב מנסה להפוך את הקערה על פיה ולהפוך את הרודף לקרבן ואת הנרדף לרודף, כל אחד שיציץ בכל מקום אפשרי רואה בדיוק מי הרודף והמוסר שרבני ודייני ישראל התבטאו כנגדו אחר שרודף ומשמיץ קהילה נכבדה והמרכזית בחסידות ברסלב ומטנף ומגדף מערכות אלוקים חיים, ולעומתו מי הם אנשי הרב ברלנד הנרדפים ומושמצים ללא הרף המקבלים באהבה את הדברים ומתחזקים באמונה ובשמחה ומרבים בתפילה בדרכו האותנטית של רבי נחמן מברסלב זיע"א מימים ימימה".

"הנסיון הנואש של אותם מוסרים שפלים להנות שעה קלה מחיבוקה של משטרת המתפרה הפועלת בשליחותם מאינטרס משותף עוד תהפך נגדם כבומרנג כפי שכבר הוכח בעבר בכל הפרשיות בהם במגזר החרדי הייתה למישהו להיטות יתר והסתנוור להנות ולהתחכך יתר על המידה עם כחולי המדים שמהר מאד הופכים את עורם בסיום האינטרס הזמני", כך מנהל הקו.

שובו בנים הרב אליעזר ברלנד איומים חקירה באזהרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד