י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הפלונטר הפוליטי

רוב העם רוצה אחדות; כמה תומכים בממשלה מיעוט?

זה לא מה שימנע מגנץ לדהור לעבר ממשלה כלשהי בראשותו, אבל במכון הסקרים 'דיירקט פולס' בדקו מה העם רוצה | ממשלת מיעוט בראשות גנץ או ממשלת אחדות | התוצאות מפתיעות, שכן יש גם כאלה שעדיין כוחם במותנם לצעוד אל הקלפי בפעם הרביעית

רוב העם רוצה אחדות; כמה תומכים בממשלה מיעוט?
בני גנץ/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הפולונטר הפוליטי שנמשך מזה למעלה משנה, כאשר באופק שלוש אפשרויות פוליטיות: ממשלת אחדות, ממשלת מיעוט או בחירות רביעיות, סקר מכון 'דיירקט פולס' בהנהלת שלמה פילבר, בדק מה רוצה העם.

על פי הסקר שנערך אתמול (מוצ"ש) לאחר נאומי ראש הממשלה בנימין נתניהו ויושב ראש כחול לבן בני גנץ, עולה כי רוב העם רוצה ממשלת אחדות, לצד מספר מהציבור ניכר שמסכים להקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הערבים.

על פי תוצאות הסקר, רוב משמעותי - 46.5% במספר, של הבוחרים רוצים ממשלת אחדות רחבה של כחול לבן והליכוד. כמחצית מבוחרי הליכוד (52.8%) ומספר דומה (49%) של בוחרי כחול לבן.

ממשלת מיעוט בראשות כחול לבן ובתמיכת חברי הכנסת הערבים מהרשימה המשותפת זוכה לתמיכה ציבורית של 30.3% בלבד. כאשר 22.1% מהציבור כבר התייאש ומעדיף סבב בחירות רביעיות.

הסקר נערך על ידי חברת Direct Polls LTD בתאריכים ה- 7 במרץ 2020 בשעות הערב, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 472 נדגמים מאוכלוסייה הבוגרת (18+) בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.4%+- בהסתברות של 95%.

סקר פוליטי מכון הסקרים דיירקט פולס ממשלת אחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד