י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חילוקי דעות ב'כחול לבן'

האם צמד הח"כים הימניים ינטרלו את גנץ

הפלונטר הפוליטי ברגעי שיא. האם בני גנץ יצליח להקים ממשלת מיעוט בתמיכת הערבים או שמא צמד הח"כים הימניים ברשימתו יסכלו את הגשמת חלומו להיות האיש שעשה היסטוריה והצליח להדיח את בנימין נתניהו

האם צמד הח"כים הימניים ינטרלו את גנץ
צבי האוזר ויועז הנדל צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

שבוע לאחר הבחירות לכנסת ה-23, ולאחר שגוש השמאל - ערבים הצליח לגייס רוב של 62 מנדטים לטובתם, חילוקי הדעות בתוך צמרת 'כחול לבן', מתנפצים החוצה סביב שאלת השאלות, האם בני גנץ יצליח להקים את ממשלת המיעוט עליה הוא חולם.

על פי הדיווחים, צמד הימניים, חברי הכנסת צבי האוזר ויועז הנדל, מנסים למנוע הקמת ממשלה שתישען על קולות הערבים, כשאתמול (ראשון) נרשמה שיחה קשה בין הנדל ליו"ר מפלגתו, מפלגת תל"ם משה בוגי יעלון במשרדי המפלגה בתל אביב. כך על פי הדיווח של עקיבא נוביק ב'חדשות 13'.

עוד דווח כי בהנהגת 'כחול לבן' מאמינים כי הנדל והאוזר מנסים לסכל את הקמת ממשלת המיעוט, לאחר שבסבב הקודם כשהמנדט היה בידי גנץ וניסה להקים ממשלת מיעוט ואף נפגש עם חברי סיעת הרשימה המשותפת לשיחות מו"מ, האשים גנץ את הנדל והאוזר שמנעו ממנו את הקמת ממשלת המיעוט.

גם הפעם ניתן היה להבחין בחילוקי הדעות בצמרת המפלגה, כאשר יועז הנדל כתב אמש בחשבון הטוויטר שלו: "אחדות זה צורך קיומי", לאחר שקיבל בחצר ביתו קבוצה של תלמידי מכינה קדם צבאית, שבאו להפגין בעד הקמת ממשלת אחדות. הנדל אמר להם: "אתם צריכים ללחוץ על כל הפוליטיקאים כדי שיקימו ממשלת אחדות".

מנגד, חבר הכנסת אורית פרקש הכהן, המשתייכת למפלגת תל"ם, שרק בשבוע שעבר קראה לפנות לאחדות, שינתה את דעתה, ועל פי הפרסום של עמית סגל היא הבהירה; "אצביע בעד כל ממשלה של בני גנץ, לרבות בתמיכת המשותפת".

ממשלת אחדות בני גנץ בנימין נתניהו יועז הנדל צבי האוזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד