ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

חיליק פראנק: הלב המעיין והכרם של חיליק • להאזנה

גאון מוסיקאלי שעושה בימים כתיקונם מוסיקה תוססת פגש במסע הופעות דווקא את הכלייזמר הירושלמי חיליק פראנק עם המוזיקה הכל-כך יהודית שהוא עושה. המפגש היה כה מוצלח, שלא היה מנוס מהפקת אלבום משותף

חיליק פראנק והקלרניט
חיליק פראנק והקלרניט

יש שיגדירו זאת כמהפכה בעולם המוסיקה היהודית. שילוב "קטלני": הכלייזמר האהוב "חיליק פראנק" מתאחד עם האמן האתני נאור כרמי, מ"התזמורת העממית", ליצירת אלבום משותף.

נאור כרמי, חוזר בתשובה, חסיד חב"ד, גאון מוסיקאלי שעושה בימים כתיקונם מוסיקה תוססת ומוכר מאוד בברנז'ה המוזיקאלית בארץ, יצא לפני כשנה במסע הופעות דווקא עם הכלייזמר הירושלמי חיליק, עם המוזיקה הכל-כך יהודית שהוא עושה.

כעבור שבועות של חזרות משותפות מילא קהל גדול את אולם "בית אביחי" בירושלים והתרגש עד דמעות מתוצאת השילוב הנדיר. בעקבות ההופעה הראשונה "הופצץ" מוקד הבית של "בית אביחי" בדרישה לקיים עוד הופעה ועוד הופעה.

לא היה מנוס מהפקת אלבום משותף.

הדיסק "הלב והמעיין" כשמו כן הוא, הופך את הלב למעיין של ערגה, הניגונים ושם הדיסק לקוחים מאוצר ניגוני ברסלב, ומשולבים בו גם ניגונים שמחים וגם ניגונים שקטים.

הדיסק מדהים ברגישותו ואיכותו המוסיקאלית. הרקע המוסיקאלי המקצועי של נאור ולהקתו העממית מחדד את האוזן לשמוע את הנשמתיות שבנגינתו של האמן המרכזי שובה הלב: חיליק פראנק.

חידוש נוסף באלבום זה: בדיסק זה יוצא מעט חיליק מגדרו הצנוע, וישנה הזדמנות נדירה לשמוע את חיליק בקולו שלו שר ממש, ולא רק מנגן, שירה אותנטית ברסלבאית.

האלבום עשוי להפוך את ליבכם ולהבעיר בו געגועים וכמיהה אל מעבר לגבולות העולם הזה.


מתוך אלבום השנה החדשה: "הלב והמעיין":


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד