י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מכה קשה למתרימים

חג פורים בצל הקורונה: מסיבות בוטלו; הנגידים לא יקבלו קהל

דאגה רבה במוסדות התורה והחסד בניו יורק ובניו ג'רזי, עקב כך שמאות נגידים שמידי שנה ביום הפורים פתחו את ביתם וחילקו מאות מיליוני דולרים, החליטו לסגור את שעריהם מפני נגיף הקורונה | כך גם מסיבות המוניות שמתקיימות מידי שנה במוסדות שונים בוטלו • כל הפרטים

חג פורים בצל הקורונה: מסיבות בוטלו; הנגידים לא יקבלו קהל

בתי ספר רבים בברוקלין ובלייקווד, ביטלו את המסיבות המתוכננות לפורים. מדובר במסיבות עם אלפי משתתפים כל שנה, אותם מוסדות חינוך פרסמו כי אסור לרקוד ולהחזיק ידיים, רק בכתף מותר לגעת, כך גם הנגידים והעשירים החרדים שכל שנה בונים אוהל ענק ובו הם מחלקים תרומות בסכומים של מיליוני דולרים למאות מוסדות חינוך, לא יקיימו השנה את האירועים הללו, לצד מאות כאלה שמבטלים מסיבות פורים המוניות מחשש להידבק בקורונה. כך דווח באתר Yeshiva world news.

אחד מעסקני ברוקלין אומר ל'בחדרי חרדים' בדאגה: "מיליוני דולרים שמחולקים כל שנה כאן, לא יחולקו, אנשים לא לוקחים סיכון ונשארים בבית, פורים השנה יהיה בסימן הנגיף, חבל ועצוב".

ארגון 'הצלה' החרדי של ניו יורק פרסם הודעה לקהילות היהודיות בניו יורק, והפציר בהם שלא לקיים אירועים המוניים: "חבר קהילה יקר, אנו בטוחים שכולכם עוקבים אחר החדשות והאירועים האחרונים הנוגעים לוירוס קורונה, יש הרבה מקרים של חולים בווירוס באזור ניו יורק. אנו רוצים לייעץ לקהילות על ההמלצות של מחלקת הבריאות, ומומחי בריאות אחרים".

"ראשית, אל תיבהלו! למרות שהנגיף הזה מדבק, הוא לרוב אינו מסכן חיים בקרב אנשים בריאים. התסמינים יכולים לנוע בין קל לחמור, ויש אנשים שאינם סובלים מתסמינים כלל. התסמינים השכיחים ביותר דומים לשפעת וכוללים חום עייפות ושיעול, יש אנשים שמפתחים גם כאבים באף, נזלת, וכאב גרון, המידע העדכני ביותר אודות הקורונה הוא כי קשישים ואנשים הסובלים ממצבים רפואיים כרוניים, במיוחד מחלות ריאה, נמצאים בסיכון הגבוה ביותר למחלות קשות".

על פי הודעת ארגון 'הצלה': "הדרך היעילה ביותר למנוע את התפשטות המחלה היא להימנע ממגע עם אנשים חולים, ולהשתדל לא לגעת בעיניים, באף ובפה. וגם לא ללחוץ יד, לחבק או להתנשק (אנשים, מזוזות או ספרי תורה)".

מסיבת פורים קבלת קהל נגידים תתניקים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד