י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יהרג ואל יעבור

ישללו תקציבים? תלמוד תורה נכשל בביקורת

מאז שעבר חוק החינוך באנגליה, מעל ראשי הת"תים החרדים מרחפת סכנת סגירה וגם שלילת תקציבים, זאת לאור ההתעקשות שלא ללמד את הילדים את התכנים שהם בגדר 'יהרג ואל יעבור'. עד כה תשעה ת"תים מתוך 23 נכשלו בביקורות פתע

ישללו תקציבים? תלמוד תורה נכשל בביקורת
תלמוד תורה. אילוסטרציה צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

תלמוד תורה 'חינוך נערים' במנצ'סטר שבאנגליה, נכשל בביקורת פתע של משרד החינוך, לאחר שלא עמד בסטנדרטים של בית ספר עצמאי בכך שנמנע מללמד תוכן שלא מתאים לאורח החיים החרדי. חלק מהתוכן הוא בגדר של 'יהרג ועל יעבור'.

מטעם אחראי משרד החינוך נאמר כי "התלמידים לא היו מוכנים מספיק לחיים בחברה הבריטית והיו להם "פער" בהתפתחותם המוסרית, החברתית והתרבותית".

משרד החינוך קבע כי מנהלי המוסד חייבים לבצע שיפור. בעוד התלמידים עברו את הבדיקה בצורה טובה בקריאה והשתפרו בכתיבה ובמתמטיקה, הם לא הצליחו להרשים את הפקחים בשאר הדברים.

בוועידה השנתית למנהלי בתי ספר יהודיים בשבוע שעבר של רשת בתי הספר של המועצה למנהיגות יהודית, נאמר, כי מתוך 23 מוסדות חינוך חרדיים שנבדקו על ידי משרד החינוך מאז ספטמבר שנה שעברה, לתשעה מהם היו בעיות רק בגלל שלא הסכימו ללמד את הילדים נושאים שהם טאבו בחברה החרדית.

ההחלטה של משרד החינוך יכולה לפגוע בתקציבים שמקבל המוסד, בעוד מקצועות חול וכו' אין למוסדות חינוך חרדיים כל בעיה ללמד את התלמידים, אך תוכן שהוא בגדר תועבה לא יעבור על מפתן מוסדות החינוך החרדיים.

תלמודי תורה ביקור פתע פקחי משרד החינוך גזירת החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד