י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ערב פורים

חשש לעומס ברחוב החרדי: בשל הקורונה - שורת הגבלות בתחבורה

בהלת הקורונה נותנת את אותותיה גם על ענף התחבורה ובמשרד התחבורה החליטו ביממה האחרונה לצאת עם שורה של הנחיות חדשות - במטרה לשמור על בריאותם של משתמשי התחבורה הציבורית • שר התחבורה סמוטריץ': נעשה הכול כדי למזער את קצב ההדבקה של הנגיף

חשש לעומס ברחוב החרדי: בשל הקורונה - שורת הגבלות בתחבורה
חרדים ממתינים לאוטובוס צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

בהלת הקורונה נותנת את אותותיה גם על ענף התחבורה ובמשרד התחבורה החליטו ביממה האחרונה לצאת עם שורה של הנחיות חדשות, במטרה לשמור על בריאותם של משתמשי התחבורה הציבורית. מה שמביא לחשש מפני עומסים בתחבורה הציבורית בחג הפורים בקרב הציבור החרדי - שגם כך בימים אלו ישנה צפיפות גדולה בתחבורה.

במכתב ששלח מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית, אמיר אסרף, הובהרו הכללים לנהגים, ובהם החלטה על ביטול ישיבת נוסעים בקרבת הנהג. לפי ההחלטה, שורת המושבים הראשונה בכל אוטובוס יישאר ריק על מנת ליצור חיץ בין הנוסעים לנהג במהלך הנסיעה.

כדי למנוע צפיפות באוטובוסים, לא תתאפשר הסעת נוסעים בעמידה בקווים הבינעירוניים. בקווים העירוניים יבקש הנהג מהנוסעים לעמוד מהשורה השנייה, כדי לצמצם מגע קרוב לנהג. לטובת שמירת ההיגיינה, המליץ ראש הראשות למפעילי התחבורה לחלק לנהגים תכשירי חיטוי אלכוהוליים. בנוסף הונחו הנהגים לפתוח חלונות ככל הניתן על מנת לאוורר את האוטובוסים. נהג שאינו חש בטוב, יידרש לדווח על כך וייבדק בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

המכתב שיצא מטעם משרד הבריאות

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' אמר כי, "מאז החל המשבר אנחנו בוחנים מול המל"ל ומשרד הבריאות את השלכותיו על תחום התחבורה". לדבריו, "נעשה הכול כדי למזער את קצב ההדבקה של הנגיף. יש לנו אחריות כבדה, ואנחנו מתייחסים לצעדי המניעה במלוא הרצינות. ייתכן ותהיה חוסר נעימות, אך מול הצעדים שמטרתם הצלת חיי אדם אין ספק שנכון להתנהל בניהול סיכונים מחמיר".

"אני מבקש להודות להנהלת המשרד, לחברות המפעילות, לנהגים, להנהלת רכבת ישראל ועובדיה, ובמיוחד לרשות שדות התעופה", מסר השר. אווירת הלחץ הציבורי משפיעה גם על הדיונים בבית המשפט, כשבבית המשפט השלום בפ"ת סירבו קלדניות לשבת באולמו של שופט שחזר מפולין, אף שהמדינה לא מופיעה במוקדי הסיכון.

בתוך כך, יצוין כי ברכבת ישראל נרשמה בימים האחרונים ירידה של כ-7% במספר הנוסעים היומי הממוצע, שמשמעותה הפחתה של 10-15 אלף נסיעות יומיות.

באגד מדווחים על ירידה קלה, שמורגשת בשעות אחר הצהריים והערב. "אין ממש שינוי בשעות השיא, נראה שאנשים ממשיכים לעשות את דרכם לעבודה וללימודים כמעט ללא שינוי. אבל בשעות של נסיעות פנאי, לקניות ולבילויים כבר מרגישים ירידה קלה במספר הנוסעים", אומר רון רטנר, דובר אגד.

לדבריו, "התחושה היא שמי שחייב - נוסע, ומי שלא, חושב פעמיים. פורים הוא בדרך כלל ימי שיא בנסיעה באוטובוסים, אנחנו מעריכים שהשנה זה ייראה אחרת, עם פחות נסיעות למסיבות ואירועים, שחלקם בכלל בוטלו לרגל המצב".

תחבורה ציבורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד