י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סוער בכחול לבן

בכירים במפלגה תוקפים את הנדל והאוזר: "מוזמנים להתפטר"

על רקע רעיון הקמת ממשלת מיעוט: מפלס המתח בכחול לבן עולה ומופעלים לחצים אדירים בעיקר על שני הסמנים הימניים של כחול לבן - יועז הנדל וצביקה האוזר • על פי דיווחים - הדברים הגיעו עד כדי רמיזה שיתפטרו

בכירים במפלגה תוקפים את הנדל והאוזר: "מוזמנים להתפטר"
הנדל והאוזר צילום: נועם רבקין פאנטון, פלאש 90

בחזרה לפלונטר הפוליטי: סערה במפלגת כחול לבן סביב רעיון הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הערבים. את הקו נגד הקמת ממשלת המיעוט מובילים צמד הימניים של המפלגה, חברי הכנסת צבי האוזר ויועז הנדל.

הבוקר דווח ב'מעריב' כי בכירים ב'כחול לבן' תוקפים את צמד חברי הכנסת הנדל והאוזר ואמורים: "בגדול, אם הם לא יכולים לעמוד במשמעת הסיעתית ובנאמנותם לבוגי, שהביא אותם לכאן והפך אותם לחברי כנסת, הם מוזמנים להתפטר".

גם ב'החדשות' דווח כי בכחול לבן הציבו לצמר האוזר והנדל שתי אפשרויות - או שיצביעו בעד ממשלה צרה או שיתפטרו. על פי הדיווח, עלה גם רעיון שיצביעו בעד הרעיון, אך יישארו מחוץ לקואליציה. במפלגה מבינים את הקושי בשכנוע חברי הכנסת לתמוך בהקמת ממשלת המיעוט, ואין דרך להכריח אותם להגיש את התפטרותם מהכנסת.

בנוסף, ב'מעריב' דווח כי גם בהנהגת כחול לבן יש חילוקי דעות לגבי הקמת ממשלת המיעוט. שלושה מחברי ה'קוקפיט', בני גנץ, יאיר לפיד ובוגי יעלון, תומכים במהלך במהלך; מנגד, חבר הכנסת גבי אשכנזי מתנגד, אך שותק. את העבודה הקשה עושים האוזר והנדל במקומו.

עוד דווח ב'מעריב' כי בכחול לבן מאמינים שהסיבה שאשכנזי מתנגד להקמת הממשלה היא בשל שאיפה פוליטית \ מדינית - מה שמעלה את מפלס המתח בתוך המפלגה בכלל ובצמרת ההנהגה בפרט. במפלגה מסבירים כי הקמת ממשלת המיעוט היא הדרך היחידה לסלק את ראש הממשלה בנימין נתניהו מהמערכת הפוליטית.

יועז הנדל צביקה האוזר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד