י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חניכי תכנית 'מעלות' החלו את הלימודים הטכנולוגיים

במהלך אירוע מיוחד שנערך לציון סיום שלב המכינה ציינו גורמי המקצוע את הרמה הגבוהה של הלימודים ורמת המחויבות של המשתתפים

חניכי תכנית 'מעלות' החלו את הלימודים הטכנולוגיים
טקס סיום המכינה צילום: יח"צ

ביום שלישי האחרון התקיים אירוע סיום המכינה ופתיחת הלימודים של 'תכנית מעלות', שמכשירה את משתתפיה במקצועות טכנולוגים מבוקשים, תוך צבירת ניסיון ותרומה למדינה בגופים ביטחוניים.

מי שעומדים מאחורי התוכנית הם הרשות לשירות לאומי אזרחי וארגון חברים בשיתוף משרד העבודה והרווחה.

את האירוע כיבדו בנוכחותם: ראובן פינסקי – מנכ"ל הרשות לשירות אזרחי. מרדכי אלישע - הממונה על זרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה, יוליה איתן-ראש מנהל תעסוקת אוכלוסיות במשרד העבודה והרווחה, שימי גשייד מנכ"ל ארגון חברים, ראובן גורבט ראש תחום תעסוקת חרדים, בג'וינט תב"ת, שירה ברלינר-מנהלת תחום חרדים במינהל תעסוקת אוכלוסיות במשרד העבודה והרווחה, יחיאל אמויאל – מנכ"ל מרכז כיוון, זאב סקלר- מנכ"ל תלם ואורן נחמיה מהשרד לביטחון פנים.

טקס סיום המכינה • קרדיט: יח"צ

הדוברים והנואמים באירוע ציינו את הרמה המקצועית הגבוהה של הלימודים, כמו גם את המחויבות וההצטיינות של המשתתפים שבאה לידי ביטוי בעובדה שמתוך עשרות החניכים שפתחו את המכינה סיימו אותה כולם בהצלחה, (למעט אחד שפרש בנסיבות אישיות שלא קשורות ללימודים.

הממונה על זרוע העבודה במשרד העבודה והרווחה מרדכי אלישע אמר: "שיתוף הפעולה המוצג פה היום הינו מיטבי לשילוב חרדים במקצועות טכנולוגיים משמעותיים ועתירי תעסוקה, ומאפשר במקביל שירות איכותי ומשמעותי עבור החברה בישראל. אנו מקווים כי מהלך אסטרטגי זה יוביל זה  לשיתופי פעולה נוספים ולשילוב איכותי של המשתתפים בתעסוקה בשכר גבוה".

כידוע, תכנית מעלות הינה פיילוט לימודים והשמה ייחודי ומהפכני, המאפשר למשתתפיו לרכוש מקצוע מבוקש ולצבור ניסיון בגוף ביטחוני גדול , לצד מלגת קיום שמוענקת כבר בשלב הלימודים.

מדובר בתוכנית לימודים + הכשרה + תרומה לקהילה, שבנויה כך: בשלב הראשון מתקבלים למכינה  (שאת סיומה יחגגו בשבוע הבא)  שלאחריה ממשיכים ללימודי הכשרה של מקצוע טכנולוגי נחשב בתחומי המחשוב, תכנות וניהול רשתות.

לאחר הלימודים ממשיכים לשירות בן 20 חודשים - במקצוע הנלמד  - באחד מהגופים הביטחוניים הגדולים, במהלכם צוברים המשתתפים ניסיון והתמחות שיהיו שווים להם רבות בהמשך.

בשלב השלישי, כשהם מסיימים את השירות, יוצאים המשתתפים לשוק עם מקצוע מבוקש וניסיון שמתורגמים בממוצע לשכר שנושק לכ-20,000 שקלים לחודש (!).

מדובר בתוכנית הוליסטית המעניקה למשתתפים בה מכלול כלים לתרומה משמעותית והשתלבות מיטבית בשוק העבודה בעתיד.

חברים שירות אזרחי לימודים לחרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד