י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
משקיף של דגל התורה נחקר

השופט החליט לשלוח 3 קלפיות לחקירה משטרתית

לוד, רהט ואכסל - אלו היישובים בהם נתגלו קלפיות חשודות ולאור זאת החליט יושב ראש ועדת הבחירות השופט ניל הנדל להעביר את הטיפול בהן לחקירת המשטרה • חשד לזיוף על ידי מזכיר קלפי מטעם רשימת יהדות התורה'

השופט החליט לשלוח 3 קלפיות לחקירה משטרתית
שופט העליון ניל הנדל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ועדת הבחירות טרם פרסמה את התוצאה הסופית של הבחירות שהתקיימו לפני שבוע. ובינתיים יושב ראש ועדת הבחירות, השופט ניל הנדל, החליט להעביר לחקירת המשטרה 3 קלפיות.

יצוין כי מדובר בקלפיות שנמצאו ביישוב אכסל, ברהט ובלוד - בקלפיות אלו עולה חשד לבעיות פליליות, כמו חוסר התאמה בין מספר הפתקים אי אי סדרים שנמצאו בגיליון ספירת הקולות.

בנוסף, בקלפי שהועברה לטיפול המשטרה בעיר לוד עולה חשד לזיוף על ידי מזכיר קלפי מטעם רשימת יהדות התורה' כאשר השופט מציין בהחלטתו את קלפי מספר 68 בעיר – "מספר הקולות הכשרים עלה בפועל ב-8, על מספר הבוחרים שהצביעו בפועל", אמר השופט.

זאת "לפי הסימונים שבוצעו בעותק השני של רשימת הבוחרים שבידי ועדת הקלפי". עוד הוסיף השופט, כי "מעיון בפרוטוקול, עולה כי לבקשת יושב ראש ועדת הקלפי, פתחה המשטרה בחקירה, בחשד להכנסת פתקי הצבעה נוספים".

יצוין כי מדובר בעבירה פלילית שהעונש עליה הוא עד חמש שנות מאסר. בתום החקירה הראשונית, מציין השופט, כי עולה חשד סביר - המגובה בעדות ראייה - שאחד מהמשקיפים מטעם יהדות התורה, "הוסיף לפתקי ההצבעה הנספרים, פתקי הצבעה נוספים לרשימת "ג" – ופתקים זהים לאלו אף נתפסו על גופו".

בנוסף, בקלפי שהעבורה לטיפול המשטרה בעיר לוד עולה חשד לזיוף על ידי מזכיר קלפי מטעם רשימת יהדות התורה כאשר השופט מציין בהחלטתו קלפי מספר 68 בלוד –״מספר הקולות הכשרים עלה בפועל ב-8, על מספר הבוחרים שהצביעו בפועל״.

מהחלטת השופט עולה כי מספר הקולות הכשרים בקלפי בלוד עלה ב-8 על מספר הבוחרים שהצביעו בפועל, שמויין כי ״לפי הסימונים שבוצעו בעותק השני של רשימת הבוחרים שבידי ועדת הקלפי. מעיון בפרוטוקול, עולה כי לבקשת יושב ראש ועדת הקלפי, פתחה המשטרה בחקירה, בחשד להכנסת פתקי הצבעה נוספים״.

מדובר בעבירה פלילית שהעונש הוא עד חמש שנות מאסר, כאשר בתופ החקירה הראשונים מציין השופט כי עולה חשד סביר, המגובה בעדות ראייה, כי אחד מהשקיפים מטעם יהדות התורה ״הוסיף לפתקי ההצבעה הנספרים, פתקי הצבעה נוספים לרשימת "ג" – ופתקים זהים לאלו אף נתפסו על גופו״.

מהחלטת השופט שהועברה למשטרה עולה כי המשקיף מטעם יהדות התורה נחקר תחת אזהרה, ובחקירתו "לא הכחיש כי הפתקים נמצאו בכיסו". לכן החליט השופט הנדל כי, "8 הקולות העודפים על הבוחרים שהצביעו לפי הסימונים ברשימות הבוחרים, שזהה למספר מעטפות ההצבעה הכשרות שנמצאו במעטפה הייעודית, ישויכו לרשימת המועמדים הנ"ל, וייגרעו מן התוצאות הסופיות – כך שסך הקולות שנרשמו לטובת אותה רשימת מועמדים, יופחת ב-8. כמו כן, על המשטרה להמשיך בחקירה שפתחה".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד