י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בדרך לממשלת מיעוט

החשש מתגשם: גנץ נועד עם ראשי המשותפת

בצל הסערה בכחול לבן סביב שני הח"כים מסיעת תל"ם שמתנגדים נחרצות להקמת ממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת, יו"ר כחול לבן בני גנץ נועד לפני זמן קצר עם ראשי הרשימה המשותפת אחמד טיבי ואיימן עודה • "אקים ממשלה שתשרת את כל אזרחי ישראל, יהודים וערבים"

החשש מתגשם: גנץ נועד עם ראשי המשותפת
איימן עודה ואחמד טיבי צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

כפי שקמפיין הליכוד ניבא במהלך מערכת הבחירות, יו"ר כחול לבן בני גנץ פתח במגעים רשמיים עם הרשימה המשותפת והוא בוחן אפשרות להקים ממשלת מיעוט בתמיכתם. מוקדם יותר היום (שני) נועד גנץ עם יושב ראש ישראל ביתנו חבר הכנסת אביגדור ליברמן.

בשעה האחרונה עדכנו בכחול לבן, כי יושב ראש המפלגה ח"כ בני גנץ שוחח לפני זמן קצר עם ראשי הרשימה המשותפת איימן עודה, אחמד טיבי ומנסור עבאס, אך התעלם מיושב ראש סיעת בל"ד הקיצונית.

על פי כחול לבן, "בשיחות, חזר גנץ על כוונתו להקים ממשלה שתשרת את כל אזרחי ישראל,יהודים וערבים, ולפעול בכדי למנוע מערכת בחירות רביעית".

שיחה זו מגיעה על רקע התנגדות בתוך כחול לבן למהלך, כאשר חברי הכנסת יועז הנדל וצביקה האזור מתנגדים נחרצות לתמוך בממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת וזאת למרות הלחצים שהופעלו עליהם מצדם של גנץ ויעלון.

בסביבתם של חברי הכנסת הנדל והאוזר אמרו היום: "מילה שלהם זו מילה, הם לא יישבו עם מי שלא מקבל את ההסדר המכונן של מדינה יהודית ודמוקרטית. אין להם שום כוונה לזוז מילימטר מעמדתם, והסקר של "דיירקט-פולס" מוכיח שהם צודקים. כעת הם פועלים לאחדות. אם זה לא יצליח יצטרכו להחליט מה עושים".

בנוסף, מוקדם יותר היום (שני) נועד גנץ לפגישה משמעותית עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ובסיום המפגש אמר גנץ, כי "סיימנו עכשיו פגישה טובה שבה דיברנו על עקרונות היסוד וסיכמנו על שיתוף פעולה להרכבת ממשלה, כדי להוציא את ישראל מהבוץ שהיא נמצאת בו ולמנוע בחירות רביעיות. על הפרטים נדון בהמשך, נסכם עקרונות פעולה משותפים ונמשיך קדימה".

בני גנץ אחמד טיבי איימן עודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד