י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"לצקת תוכן"

בכחול לבן לא הבינו ש'רק לא ביבי' לא מספיק

בליל הבחירות, כשהמדגמים בישרו טובות לנתניהו ורעות לכחול לבן, ציין עופר שלח מספר פעמים כי עליהם לחשוב איך לצקת תוכן. אם המפלגה חפצת חיים עליהם לצקת תוכן. לפני שיהיה מאוחר.// טור דעה - דרור מנדל

בכחול לבן לא הבינו ש'רק לא ביבי' לא מספיק
עופר שלח צילום: פלאש90

בליל הבחירות, כשהמדגמים בישרו טובות לנתניהו ורעות לכחול לבן, התיישב ח"כ עופר שלח, אחד האנשים המשפיעים בכחול לבן, לראיון בערוץ 13. שלח חזר מספר פעמים על כך שעל כחול לבן, לצקת תוכן שיהיה תוכן אלטרנטיבי גם בדרך וגם במהות לדרך שהליכוד ונתניהו מציעים.

הוא הדגיש, גם במהות, לא רק בניקיון הכפיים. עופר שלח דיבר גלוי, לאחר קמפיין מתיש ותוצאה לא רצויה מבחינת כחול לבן, שלח דיבר אמת.

כיום, לכחול לבן אין מהות ותוכן. עכשיו, הגיע הזמן לצקת.

כחול לבן נמצאת בצומת דרכים משמעותית. ההחלטה על ממשלת מיעוט מביאה את כחול לבן לצומת דרכים לא פשוטה. אם לא יילכו למהלך כזה, סופם לאבד מנדטים מגוש השמאל שהצביע עבור אלטרנטיבה, ותקווה. אם כחול לבן לא ילכו על האופציה להקים ממשלה הם יחטפו כהוגן מהבייס השמאלי. אך אם ילכו למהלך כזה, יאבדו את הבייס המרכז ימני שלהם, המתקרא ״ימין, מרכז-רך״, אבל לא רק. כחמישים אחוז ממצביעי כחול לבן מתנגדים למהלך כזה.

במידה ונתניהו יישאר יושב ראש האופזיציה, במקרה של ממשלת מיעוט. וממשלת כזו לא תחזיק זמן רב, מחנה הימין יוכל לצאת מן השאננות ולנצח בענק. כל מהלך של כחול לבן יתברר כטעות בבוא היום.

כחול לבן במלכוד רציני. כיצד קרה שכל מהלך שכחול לבן רוצה לעשות נתקל בהתנגדות עזה מצד מסוים של מצביעיה. הסיבה המרכזית היא שכחול לבן עד כה לא הציגה מהות. בקמפיין הבחירות היא התחנפה לסרוגים אך הציגה עצמה כמפלגת ״אנטי ביבי״. היא הציגה עצמה כממלכתית, אך העלתה קמפיין שמשווה את נתניהו לארדואן. היא ניסתה לשתות את מפלגת ״העבודה-גשר- מרצ״ אך ניסתה לשבור ימינה. היא ניסתה להביא מצביעים חילונים אך לא רצתה לעצבן את החרדים. היא שברה ימינה אך רצה ריצת אמוק לממשלת מיעוט. בקיצור, סלט שלא שש להתחבר.

זו הסיבה שכל מהלך שכחול לבן תעשה יעצבן את אחד הצדדים, ועלול להביא לסופה של המפלגה. אך אם כחול לבן חפצת חיים. היא צריכה להתחיל לדבר על מהות, על תוכן. לבנות אלטרנטיבה, לא להתחנף אלה להיות ישירים. לבנות לעצמה אידאולוגיה ודרך ברורה. אם היא תמשיך בקו המהומם, היא אולי תביא יותר מנדטים, אך תשותק מלעשות מהלכים. ככה לא מנצחים. גם בכחול לבן מבינים היום שאי אפשר לנהל מפלגה כשכל צד מזועזע ממהלך מסוים.

רק אם כחול לבן תציג דרך סדורה היא תוכל לשרוד. רק כך בני גנץ יוכל לנהל את מפלגתו, בקו אחיד.

להציג ניקיון כפיים זה נחמד, אך זה לא מהותי. כשברקע נפתחת החקירה במימד החמישי והקלטות אשכנזי שוב בכותרות הדבר לא מחזיק מים.
עם ניקיון כפיים אי אפשר לכבוש את השלטון. אם כחול לבן חפצת חיים, כדי שתקשיב לעופר שלח, במקרה הזה, הוא צודק.

עפר שלח מפלגת כחול לבן בנימין נתניהו הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד