י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בצל החשש מהקורונה

הנשיא יחל ביום ראשון את סבב ההתייעצויות עם הסיעות

נשיא המדינה יחל ביום ראשון את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת. בגלל החשש מקורונה הסבב יערך על פני יום אחד בלבד

הנשיא יחל ביום ראשון את סבב ההתייעצויות עם הסיעות
הנשיא ריבלין צילום: עומר מירון, לע"מ

מנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי הודיע היום (שני) לסיעות אשר נבחרו לכנסת על קיום התייעצויות לקראת הרכבת הממשלה ביום ראשון הקרוב בבית הנשיא.

במכתבו לסיעות נכתב: "בהתאם לסעיף 7 לחוק יסוד: הממשלה, יקיים נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין סבב התייעצויות עם נציגי רשימות המועמדים אשר תיוצגנה בכנסת החדשה, בטרם יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על אחד מחברי הכנסת.

מדינת ישראל מצויה במשבר כפול - פוליטי ובריאותי. זאת, על רקע היעדר ממשלה מתפקדת במלוא סמכויותיה, מערכות בחירות חוזרות ונשנות והתפשטותו של נגיף הקורונה למימדים מטרידים בארץ ובעולם. נסיבות אלו מחייבות מתכונת התייעצויות מהירה, מצומצמת ומוגבלת בהיקף המשתתפים והארגון.

לאור זאת, סבב ההתייעצויות יימשך יום אחד בלבד ובמסגרתו יצומצם משך הזמן המוקצה לכל סיעה. בנוסף, יוגבל מספר נציגי הסיעה במעמד ההתייעצות, ותינתן זכות הצגת עמדת הסיעה לנציג אחד בלבד. כמו כן, בהמשך להנחיות והמלצות משרד הבריאות הוחלט כי לא יוקם מרכז תקשורת במשכן במהלך סבב התייעצויות זה, לא תתאפשר נוכחות של עיתונאים - ישראלים וזרים - במתחם והצהרות נציגי הסיעות לתקשורת יועברו לכלי התקשורת באמצעות ניידת שידור ייעודית.

אציין, כי לשם חיזוק אמון הציבור וקידום ערך השקיפות בדמוקרטיה הישראלית, יתועד גם הפעם מעמד ההתייעצות של נשיא המדינה עם נציגי הסיעות השונות וישודר בזמן אמת לאזרחי ישראל.

בית הנשיא חותר ליצירת וודאות שלטונית לאזרחי ישראל ולהקמת ממשלה מוקדם ככל הניתן, ללא צורך בבחירות רביעיות בתוך כשנה. נשיא המדינה יגבש את החלטתו באשר להליך הרכבת הממשלה לאחר התייעצות ושיח עם נציגי הסיעות וראשי המפלגות."

קורונה בית הנשיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד