י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
וְהַיָּמִים הָאֵלֶּה נִזְכָּרִים וְנַעֲשִׂים

תיעוד מרגש: קריאת מגילה על קברם של מרדכי ואסתר באיראן

תיעוד יוצא דופן מאיראן: על רקע התפשטות הקורונה באיראן שהביאה למותם של רבים במדינה ועל רקע הקריאה שלא לצום בפורים זה משום פיקוח נפש - הרב הראשי של יהודי איראן הגיע אמש עם קומץ יהודים אל קברם של מרדכי ואסתר בעיר המדאן וקרא במקום את מגילת אסתר 

תיעוד מרגש: קריאת מגילה על קברם של מרדכי ואסתר באיראן
הרב גראמי קורא במגילה באיראן צילום: באדיבות המצלם

אם לא התיעוד שהגיע לידינו, זה היה נשמע בגדר חלום. קומץ יהודים מסרו נפשם והגיעו לקרוא אמש (שני) את המגילה בקברם של מרדכי ואסתר גיבורי סיפור המגילה ומי שכתבו אותה לזכרון עולם לדורי דורות. 

רבה הראשי של איראן הרב יהודה גראמי, קרא עם קהל עדתו את מגילת אסתר בליל חג הפורים, על קברם של מרדכי ואסתר בעיר המדאן.

כזכור, לפני מספר ימים פרסמנו ב'בחדרי חרדים' כי הרב יהודה גראמי רבה של טהרן - איראן, יצא ב'קול קורא' לקהילות היהודיות באיראן, והורה ליהודים - בגלל התפשטות וירוס הקורונה הקטלני בקצב מדאיג במדינה שהביא למותם של עשרות אזרחים - כי אסור להתענות תענית אסתר משום פיקוח נפש. הסיבה לכך היא שהצום מחליש את המערכת החיסונית של האדם.

לפני מספר שבועות, אמר גורם בקהילה היהודית באיראן ל'בחדרי חרדים', דרך צד שלישי כי מאחר והיהודים שם לא מדברים עם תקשורת ישראלית, "לצערי יש איומים על האתר מצד גורמים מסוימים, אך הממשלה הבטיחה לשמור על המקום". ואמש הממשלה באיראן וידאה כי היהודים יכולים להגיע בבטחה למקום.

קריאת מגילה קבר מרדכי ואסתר חג פורים הרב יהודה גראמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד