י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בעקבות גילוי חולים נוספים

בהלת הקורונה בטלזסטון: הוראות הבידוד הורחבו

בעקבות גילוי חולים נוספים ששהו במהלך השבת: במועצת קריית יערים טלזסטון לא לוקחים סיכונים ומרחיבים את הוראות הבידוד • "נאלצים בצער להרחיב את הוראות הבידוד"

בהלת הקורונה בטלזסטון: הוראות הבידוד הורחבו
בית הכנסת, הבוקר צילום: פלאש 90, מתוך הסרטון

על רקע הגילוי כי חולה הקורונה ששהה בשבת האחרונה בקריית יערים טלזסטון הדביק גם שלושה מבני משפחתו, הבוקר (שלישי) קיבלו תושבי הקריה הנחיות חדשות ומחמירות יותר מהמועצה באשר למקומות בהם שהו חולי הקורונה.

בהודעה שהוציאה המועצה נאמר כי מאחר וגם בנו ואשתו של החולה שהו במקום, "אי לכך אנו נאלצים בצער להרחיב את הוראות הבידוד". 

ההגבלות הן כדלהלן:

1. מי שהתפלל בליל שבת בחסידים.
2. נשים שהיו בעזרת נשים בחסידים בשבת בבוקר.
3. מי שהתפלל בשבת בבוקר בבית החלמה.
4. בית הכנסת של בית החלמה סגור עד מחר יום רביעי בשעה 15:00
5. בשעות הקרובות נעדכן האם ניתן להקל לחלק מהמתפללים.

כזכור, אתמול נבדקו בני משפחתו (אשתו וילדיו) של עובד מד"א שחלה בקורונה. כולם (4) אובחנו כחולים מלבד בתו והועברו לטיפול בתנאי בידוד בתל השומר. המשפחה מתגוררת ביישוב עינב שבשומרון. אם המשפחה היא מטפלת במעון בישוב.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן כינס במהלך הלילה ישיבת חירום ביישוב עם הצוות המקצועי של המועצה והנהגת הישוב לבחינת ההשלכות. במהלך ישיבת החירום שוחח דגן עם סגן מנהל שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות אודי קמינר.

בתיאום עם משרד הבריאות יצא הבוקר מכתב לתושבים המסביר את המצב המורכב ומבקש ממי שהיה במגע עם בני המשפחה, כולל כל כיתת המעון הכוללת כ 33 פעוטות וכלל המטפלות להכנס לבידוד. משרד הבריאות ביקש לדעת מי מהישוב שהה בחו"ל לפני ה 20.2 כדי לזהות את מקור ההדבקה.

עד לרגע זה נכנסו כ 100 מבני הישוב לבידוד והמספר צפוי לעלות . הוחלט בהתייעצות עם רב הישוב לבטל את כל אירועי פורים בישוב אולם לאפשר לשאר המוסדות לפעול כרגיל.

"אנחנו מצויים במצב מורכב ועדין וימים קשים עוד לפנינו", אומר דגן, "אנחנו פועלים יד ביד לצד משרד הבריאות והנהגת הישוב בכסי לפעול מצד אחד למען בריאות הקהילה ומהצד השני תוך התחשבות במרקם החיים של הבריאים וסיוע למבודדים".

טלזסטון קרית יערים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד