י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תם הטקס > שמחה בימין

מכה לכחול לבן: יו"ר גשר מבהירה: "לא אתמוך בממשלת מיעוט"

אחרי הצהרתם השקטה והלא פומבית של הנדל, האוזר וטרופר מ'כחול לבן' כי לא יתנו את ידם לממשלת מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת, ח"כ אורלי לוי אבקסיס מטילה הערב פצצה עם הודעתה על פרישה מהחיבור עם מרצ והתנגדותה הנחרצת לממשלה הנשענת על הרשימה המשותפת

מכה לכחול לבן: יו"ר גשר מבהירה: "לא אתמוך בממשלת מיעוט"
יו"ר כחול לבן בני גנץ צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בשורה מרעננת בליל שושן פורים לגוש הימין הפוליטי. חברת הכנסת אורלי לוי אבקסיס, יו"ר מפלגת 'גשר' מבהירה נחרצות כי היא נגד ממשלת מיעוט וגם כי אינה מחויבת לחיבור עם יו"ר מרצ ניצן הורוביץ, מהלך שמוריד מעל הפרק כמעט לחלוטין את ממשלת המיעוט. מדובר במכה עוצמתית לשותף עמיר פרץ וכמובן לבני גנץ. האם אנחנו בדרך לבחירות רביעיות? ימים יגידו.

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס פרסמה על כך פוסט ארוך ומנומק בפייסבוק: "לנוכח ההתפתחויות הפוליטיות האחרונות, כאשר לנגד עינינו מופרים נורמות ועקרונות בסיסיים, ברצוני להבהיר מספר דברים:

כולנו עדים לכך שמנהיגים שהתחייבו לפעול באמינות ובאחריות, עוסקים בימים אלה בשתדלנות מבישה ומוכנים לשלם כל מחיר לכל גורם במטרה להקים ממשלת מיעוט, גם אם זו תוקם על משענת קנה רצוץ.

מדאיגה לא פחות העובדה שהחלטות מרחיקות לכת כמו משא ומתן עם הרשימה המשותפת, לרבות בל"ד, מתקבלות בחוג מצומצם מאוד הסובר שקביעותיו תחייבנה את כל חברי הכנסת השותפים לגוש.

אני מבהירה: אותי זה לא מחייב.

לא אתמוך בממשלה הנשענת על בל"ד והרשימה המשותפת ואינני רואה עצמי מחויבת עוד לשותפות עם מפלגת מרצ, שנכפתה עליי ועל עמיר פרץ שותפי, בלחץ גורמים רבים בראשם כחול לבן. אמרתי זאת לפני הבחירות ואני אומרת זאת אחריהן.

הבהרתי זאת גם לשותפי, יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, מיד לאחר הבחירות.

אזרחי ישראל זכאים לצפות מנציגיהם לנהוג באחריות ובאמינות בקיום הבטחותיהם בעבורן קיבלו את המנדט", עד כאן דבריה של אבקסיס.

הפרשן עמית סגל הגיב להתפחות הדרמטית וכתב: "תם הטקס. ממשלת המיעוט חוסלה", עוד כתב סגל כי לפיה דבריה היא "לא תומכת גם בממשלה שנשענת על המשותפת כולה וגם עוזבת את השותפות עם מרצ".

כמו כן, מעניין יהיה לעקוב האם הפגישה עם יו"ר בל"ד ח"כ מטנאס שחאדה תתקיים מחר בכל זאת, או שמא תבוטל לאור ההתפתחויות.

מוקדם יותר הערב נועדו ארבעת חברי הנהגת הקוקפיט של 'כחול לבן' עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, מתוך כוונה לחתור לממשלה מיעוט בתמיכת הרשימה המשותפת מבחוץ, כאשר נקבעה לצד זאת, פגישה עם ראשי הרשימה המשותפת לרבות יו"ר מפלגת בל"ד הקיצונית.

נזכיר כי בימים האחרונים הבהירו גם שלושה חברי הכנסת הנחשבים לימניים ברשימת 'כחול לבן' צבי האוזר, יועז הנדל וחילי טרופר כי לא יתמכו בממשלת מיעוט הנשענת על הח"כים הערביים ובכך אפשר להכריז כי תם הטקס והסבירות הגבוהה כרגע היא בחירות רביעיות אי שם באזור חודש אלול תש"פ.

בשמאל תוקפים את אורלי לוי ובימין יוצאים להגנתה

והתגובות בשמאל לא איחרו לבוא. כך למשל, חברת הכנסת תמר זנדברג מ'מרצ' תקפה הערב בחשבון הטוויטר שלה את אורלי לוי וקראה לי להתפטר מהכנסת: "אוי לבושה. היחס של אורלי לוי לנציגות נבחרת של הציבור הערבי מחפירה וגזענית. העובדה שנבחרה לכנסת על הגב שלנו - בקולות של אנשי ונשות שמאל שמחויבים גם לממשלה של גנץ וגם ושותפות יהודית ערבית מחייבת אותה לפנות את מקומה ולהתפטר. אין לה מנדט למנוע ממשלת שמאל".

שרים, ח"כים ועיתונאים מימין יצאו להגנתה של לוי. השר גלעד ארדן מהליכוד כתב: "משעשע לראות עיתונאים שכלל לא הפריע להם ש״כחול לבן״ דורסת את התחייבות הבחירות שלה לא להישען על הרשימה הערבית המשותפת, מכלים כעת את זעמם ותסכולם באורלי לוי על כך שלא הבהירה מראש לפני הבחירות שלא תתן ידה לממשלה מסוכנת כזו. אוי אוי אוי. זה לא אותו דבר? כל הכבוד לאורלי! פורים שמח".

הכתב המדיני-פוליטי ירון אברהם מ'ערוץ 12' צייץ בתגובה: "למה כל כך קשה לכם להגיד שגם כחול לבן הפרו ברגל גסה הבטחת בחירות, וגם אורלי לוי עשתה בדיוק את אותו הדבר? למה גנץ "אמיץ" והיא "גנבת קולות"? למה רק מה שאתם שמים בקלפי מכוון את הציוצים שלכם? למה הפוזיציה היא שמשרתת את הסיקור שלכם? זה מגעיל וצבוע בכל כך הרבה רמות שבא להקיא".

אורלי לוי אבוקסיס בני גנץ עמיר פרץ הרשימה המשותפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד