ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"סוס טרויאני; נוכלת פוליטית"

בשמאל תוקפים את אורלי לוי וקוראים לה להתפטר

בעוד מכיוון מפלגת 'העבודה' דממה, במפלגת 'מרצ' שרצו בבחירות יחד עם  ח"כ אורלי לוי אבקסיס ברשימה מאוחדת, זועמים מאוד ודורשים ממנה לפנות את מקומה לבא בתור ברשימה, כך גם עיתונאים בשמאל שלא חסכו במילים קשות כלפיה | בימין יצאו להגנתה ושיבחו את מעשיה

בשמאל תוקפים את אורלי לוי וקוראים לה להתפטר
ניצן הורוביץ צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בשמאל תוקפים בשעות האחרונות בחריפות את חברת הכנסת אורלי לוי אבוקסיס, שהצהירה כי לא תתן ידה לממשלת מיעוט שתישען על הרשימה המשותפת.

יו"ר 'מרצ' ח"כ ניצן הורוביץ, שותפה הפוליטי ברשימת העבודה-גשר-מרצ, תקף בחריפות ואמר: "ח"כ אורלי לוי-אבקסיס צריכה להחזיר את המנדט. דבריה הערב חסרי אחריות ומקוממים. לאורך כל מערכת הבחירות, חברי העבודה-גשר-מרצ, כולל לוי-אבקסיס עצמה, הבהירו את תמיכתם בהקמת ממשלה צרה בראשות גנץ ובתמיכת הרשימה המשותפת. התנערות מהבטחה זו היא יריקה בפרצוף המצביעים".

לדבריו, "עליה לפנות את מקומה בכנסת שקיבלה בזכות מצביעי השמאל לנציג הבא ברשימה המבטא את עמדת הרשימה ומצביעיה. ממשלה בראשות גנץ ובתמיכת הרשימה המשותפת היא צו השעה. יש לסיים את כהונת הנאשם נתניהו ויפה שעה אחת קודם", כך הורוביץ.

גם חברת הכנסת תמר זנדברג מ'מרצ' תקפה בחשבון הטוויטר שלה את אורלי לוי וקראה לה להתפטר מהכנסת: "אוי לבושה. היחס של אורלי לוי לנציגות נבחרת של הציבור הערבי מחפירה וגזענית. העובדה שנבחרה לכנסת על הגב שלנו - בקולות של אנשי ונשות שמאל שמחויבים גם לממשלה של גנץ וגם ושותפות יהודית ערבית מחייבת אותה לפנות את מקומה ולהתפטר. אין לה מנדט למנוע ממשלת שמאל".

לעומתם, מצידם של חברי הכנסת במפלגת 'העבודה', לא נשמעה מילת גינוי או שבח כלשהי.

אל הביקורת החריפה הצטרפו גם העיתונאים המזוהים באופן מובהק עם הצד השמאלי במפה שהתקוממו על המהלך של אורלי לוי.

"המקרה של אורלי לוי הוא בגדר קבלת דבר במרמה ברמה הציבורית", כך טוען הפרשן הפוליטי של 'ערוץ 13' ספי עובדיה. לדבריו; "היא נכנסה לכנסת גם בקולות מרצ! לא היה לה דבר לומר כששותפה עמיר פרץ הפך את הישיבה עם המשותפת לבשורת הקמפיין שלו. התנהלותה היא בגדר נוכלות פוליטית. הסיפור של הנדל והאוזר שונה לחלוטין. הם ומפלגתם אמרו לא למשותפת לפני הבחירות".

העיתונאי ג'וש בריינר מ'הארץ' הגיב וכתב: "פרצופה האמיתי של אורלי לוי מתגלה: בלון פוליטי נפוח באוויר וריק מקולות ומאידיאולוגיה. חוץ מאידיאולוגיה אחת כמובן- רק לא ערבים. באמת, שמישהו יקרא כבר לאדווה דדון שתרדוף אחריה. הונאת הבחירות הגדולה".

"אל תטעו", כתב פרשן ynet אטילה שומפלבי, "הבגידה של אורלי לוי היא גם פאשלה עצומה של עמיר פרץ. אי אפשר לנקות אותו מאחריות. הכניס סוס טרויאני שלא הביא רבע מנדט למפלגת העבודה, דחק החוצה אחרים ונכשל בעמידתו על המשמר. כשלון צורב".

הכתב המדיני ברק רביד מ'ערוץ 13' כתב: "כמעט כל פוליטיקאי שמאלני (כולל כאלה המכנים עצמם מרכז) בשנים האחרונות שקרץ ימינה, צירף אליו טרמפיסטים ימנים לרשימה או נעזר ביועצים ימנים מצא עצמו נבגד, מושפל, מכוייס ובעיקר מפסיד. הטרמפיסטים הימנים עשו כסף או קיבלו מקום בכנסת בקולות של שמאלנים. מנדטים לא יצאו מזה - רק פאדיחות".

מאידך, שרים, ח"כים ועיתונאים מימין יצאו להגנתה של לוי.

השר גלעד ארדן מהליכוד כתב: "משעשע לראות עיתונאים שכלל לא הפריע להם ש״כחול לבן״ דורסת את התחייבות הבחירות שלה לא להישען על הרשימה הערבית המשותפת, מכלים כעת את זעמם ותסכולם באורלי לוי על כך שלא הבהירה מראש לפני הבחירות שלא תתן ידה לממשלה מסוכנת כזו. אוי אוי אוי. זה לא אותו דבר? כל הכבוד לאורלי! פורים שמח".

שרת התפוצות ציפי חוטובלי מהליכוד הגיבה ושיבחה: "אורלי לוי עשתה הערב את המעשה הנכון מוסרית. לצד ההתנגדות הפנימית בכחול לבן של יועז הנדל וצביקה האוזר, הפוליטיקה הישראלית מתחלקת היום בין אילו שמבינים שעוד יש ציונות ומצפון לבין מי שמוכנים למכור הכל בשביל לגנוב בחירות".

"תודה אורלי. על אי של שפיות ומצפן ערכי בתוך ים של שקר", כך הגיב שר התחבורה בצלאל סמוטריץ'.

הכתב המדיני-פוליטי ירון אברהם מ'ערוץ 12' צייץ בתגובה לחבריו העיתונאים: "למה כל כך קשה לכם להגיד שגם כחול לבן הפרו ברגל גסה הבטחת בחירות, וגם אורלי לוי עשתה בדיוק את אותו הדבר? למה גנץ "אמיץ" והיא "גנבת קולות"? למה רק מה שאתם שמים בקלפי מכוון את הציוצים שלכם? למה הפוזיציה היא שמשרתת את הסיקור שלכם? זה מגעיל וצבוע בכל כך הרבה רמות שבא להקיא".

גם יועץ התקשורת האסטרטג נדב שטראוכלר תקף בציניות: "רק לוודא שהבנתי: גנץ את לפיד את בוגי מפרים הבטחה:
״איזה כלים״ ״אמיצים״ ״מלכים״ ״אבירים״ ״דמוקרטים״ ״גאה בהם״ ״כפרה על החיימשלהם״ ״בוסות בבית״, אורלי לוי מפרה הבטחה: ״קורונה לאורלי!".

אורלי לוי אבוקסיס בחירות 2020 מפלגת העבודה מרצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד