י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בעקבות עתירת התנועה

בג"צ נגד נתניהו: עצר את הדיון במימון הוצאות משפטו

החלטה דרמטית: בג"צ עצר דיון צפוי בוועדת ההיתרים בעניינו של נתניהו, עד לדיון בעתירת התנועה לאיכות השלטון | "צריך לעצור את רמיסת המוסדות הדמוקרטיים בישראל", נמסר מהתנועה

בג"צ נגד נתניהו: עצר את הדיון במימון הוצאות משפטו
בנימין נתניהו צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון אתמול (שלישי) הורה בית המשפט העליון לוועדת ההיתרים, שלא לדון בבקשתו של נתניהו להיתר למימון הוצאותיו המשפטיות, וזאת עד לדיון בעתירה. הדיון בועדת ההיתרים היה אמור להתקיים ב 15.03.20, אך בעקבות החלטת בג"צ הערב, כאמור, הדיון ידחה.

הדיון בוועדת ההיתרים היה אמור להתקיים, לאחר שוועדת ההיתרים דחתה בעבר את בקשות הוצאות המימון של נתניהו כשלוש פעמים רצופות, והתנתה את הדיון בעניינו כל עוד יעביר לה מסמכים הנוגעים למצבו הכלכלי ולפירוט קשריו של נתניהו עם פרטרידג' ועם נתן מיליקובסקי (בבקשותיו הקודמות נתניהו ביקש שאף הוא יממן את הוצאותיו המשפטיות).

יתרה מזאת, נתניהו הגיש בג"ץ לאחר שועדת ההיתרים דחתה אותו בפעם השלישית. בג"ץ החליט לתת תוקף להסכמת הצדדים, לפיה נתניהו יעביר את המסמכים הנדרשים. ככל הידוע לנו, נתניהו טרם עשה זאת.

התנועה לאיכות השלטון מסרה בעקבות עתירתה: "כולם שווים בפני החוק. לא ייתכן שאדם - בכיר ככל שיהיה - יסתיר מסמכים מהוועדה במשך שנה, יתחמק מלמלא את ההחלטות שלה, ויקבל פרס בדמות דיון רביעי באותה בקשה בדיוק, ואחרי שהוועדה בגלגולה הקודם ותחת המבקר הקודם החליטה שהיא סופית לחלוטין. צריך לעצור את רמיסת המוסדות הדמוקרטיים בישראל".

הוצאות משפט התנועה לאיכות השלטון בג"ץ משפטו של בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד