י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"נשלחה אליי בטעות"

כך הגיב השר מהליכוד לפניית ישראל ביתנו

"אני מניח כי פנייתך הייתה מיועדת לחברי הכנסת איימן עודה, אחמד טיבי וחברי הרשימה המשותפת", כתב השר יריב לוין בתגובה ליו"ר סיעת ישראל ביתנו ששלח לו את חמשת הדרישות של המפלגה להצטרפות לממשלה 

כך הגיב השר מהליכוד לפניית ישראל ביתנו
עודד פורר/יריב לוין צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

לאחר שאמש (שלישי) שיגר יו"ר סיעת 'ישראל ביתנו' ח"כ עודד פורר מכתב לשרים יריב לוין וזאב אלקין הממונים על המו"מ הקואליציוני מטעם הליכוד, ובו פירט לו את חמשת התנאים של מפלגתו להצטרפות לקואליציה, השר יריב לוין השיב לו מכתב חצי ציני.

"קיבלתי בהפתעה את מכתבך שבנידון, אשר עניינו כביכול תנאים להקמת ממשלה ולהצטרפות לקואליציה" כתב השר והוסיף בציניות; "אני מניח כי פנייתך הייתה מיועדת לחברי הכנסת איימן עודה, אחמד טיבי וחברי הרשימה המשותפת, ונשלחה אליי בטעות".

"ככל שאין מדובר בטעות, הרי שפנייתך מפתיעה ביותר שכן היא עומדת בסתירה מוחלטת להודעות חוזרות ונשנות של יו"ר מפלגתך ח"כ אביגדור ליברמן, לפיהן הוא מסרב לשבת בממשלה אשר בראשה יעמוד יו"ר הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת, בשעה שיו"ר מפלגתך אף הכריז שראש הממשלה נתניהו "נדרש לצאת לפנסיה".

"על כן", כותב השר לוין לפורר; "אודה בעד הבהרתך כי מפלגת ישראל ביתנו חוזרת בה מן ההצהרות של ח"כ אביגדור ליברמן, וכי מפלגתכם מעוניינת לשבת בממשלה לאומית בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו".

את מכתבו ליו"ר סיעת ישראל ביתנו, מסיים השר יריב לוין: "כמו כן, וכפי שידוע לך היטב, על מנת שנוכל לקיים עמכם מו"מ קואליציוני, נדרש כי ראש הממשלה יקבל מנדט מנשיא המדינה להרכבת הממשלה. לאור זאת וככל שפנייתך שבנידון הינה רצינית עניינית וכנה, ועל מנת שניתן יהיה לנהל מו"מ להרכבת ממשלה, אבקש לקבל את התחייבות מפלגתכם להמליץ לנשיא המדינה על ראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו לשם קבלת המנדט להרכבת הממשלה הבאה".

כזכור, אמש דיווחנו כאן ב'בחדרי חרדים' כי יו"ר סיעת 'ישראל ביתנו', ח"כ עודד פורר, פנה לשרים יריב לוין וזאב אלקין מ'הליכוד' האמונים על ניהול המו"מ הקואליציוני מטעם המפלגה, והגיש להם רשימת תנאי הסף להצטרפות 'ישראל ביתנו' לקואליציה הבאה.

התנאים, שפורסמו בשבוע שעבר, זהים לחלוטין לתנאים שהציבה 'ישראל ביתנו' במשא ומתן לכנסת ה-21 וה-22, "להם לא ניתנה התייחסות מהליכוד עד היום", כלשונו של ח"כ פורר.

התנאים הם:
1. קביעת רף הכנסה מינימאלית לגימלאי בגובה של 70% משכר המינימום.
2. העברת סמכויות להפעלת תחבורה ציבורית ופתיתת עסקים בשבת מהשלטון המרכזי לשלטון המקומי.
3. העברה בקריאה שנייה ושלישית את חוק הגיוס בנוסח שאושר בקריאה ראשונה בכנסת ה-20.
4. חוק למתן אפשרות לנישואים אזרחיים.
5. מתן הרשאות לרבני ערים להקים בתי דין לגיור.

יריב לוין עודד פורר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד