י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"יהיו עשרות נדבקים מידי יום"

מספר חולי הקורונה מזנק: ראש ישיבה ובה מאות תלמידים - נדבק

זה היה בלתי נמנע: מספר חולי הקורונה זינק משמעותית - 26 ישראלים אובחנו ביממה האחרונה כחולי קורונה, מה שהעלה את מספר החולים בישראל ל-76 • הקטן שבהם הוא ילד בן 9 • וגם: החולה שאושפז שלא בתנאי בידוד - שוחרר בטעות וחזר לבית החולים עם דלקת ריאות

מספר חולי הקורונה מזנק: ראש ישיבה ובה מאות תלמידים - נדבק
אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

הרב דוב זינגר, ראש הישיבה התיכונית מקור חיים בקיבוץ כפר עציון, נדבק בנגיף הקורונה, ככל הנראה במהלך נסיעה לארצות הברית. הוא נמצא בבידוד בביתו. מאז שובו ארצה הוא נפגש עם עובדים בישיבה, והם ייכנסו כעת לבידוד.

בתוך כך, 25 ישראלים אובחנו אמש (שלישי) כחולי קורונה, ואחד נוסף אובחן הבוקר - מה שהעלה את מספר החולים בישראל ל-76. הקטן שבהם הוא ילד בן תשע, תלמיד כיתה ג' מאזור. 

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, איתמר גרוטו אמר הבוקר כי במשרד הבריאות מעריכים שקצב ההדבקה בימים הקרובים יגדל ויעמוד על עשרות מדי יום.

ואם כל זה עדיין לא מלחיץ אתכם, תקראו את הסיפור הבא: ובכן, מסתבר שאחד מהחולים שאובחנו אתמול אושפז כבר בתחילת השבוע ושוחרר. החולה, בשנות השישים לחייו, הגיע לבית החולים איכילוב ביום ראשון ואושפז במחלקה פנימית למשך הלילה.

ביום שני בבוקר הוא כבר שוחרר, וביום שלישי הוא חזר שוב עם דלקת ריאות. הוא לא אושפז בתנאי בידוד, ואף לא הונחה להיכנס לבידוד ביתי. בשעות הערב, כאמור, הוא אובחן כחולה קורונה ורק אז הוכנס לאשפוז בבידוד.

תמונת מצב מעודכנת

אמש, כחלק מההתמודדות עם נגיף הקורונה, הנחה שר הבטחון נפתלי בנט את מערכת הביטחון לרכוש ציוד רפואי לצה"ל ובכלל בהיקף של כ-50 מיליון ש"ח.

בין הציוד יהיה: מסיכות, אמצעי מיגון לצוותים רפואיים, מכשור רפואי ועוד. "אנחנו מתכוננים לכל תרחיש אפשרי", הבהיר השר בחשבון הטוויטר שלו.

בתוך כך, החליטו בצה"ל על גיוס מילואים נקודתי בצו התראה חריג, כך לפי ערוץ 12.

במקביל, תחנת הרכבת בנתב"ג תיסגר החל ממחר לבאי הטיסות הנכנסות לישראל. הנסיעה תותר רק לעובדי נמל התעופה וצוותי האוויר, וכן לנוסעי טיסות הפנים הנוחתים בטרמינל 1.

סך הכל נמצאים בבידוד 22,300 מאזרחי ישראל, אליהם צפויים להצטרף ביממה הקרובה עוד אלפים בהמשך להנחיית ראש הממשלה ומשרד הבריאות לחייב בבידוד את כל שמי שנוחת בישראל מכל יעד בחו"ל.

קורונה תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד