י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"ניסיון רצח אנטישמי"

נער הותקף ע"י ערבים ואושפז בטיפול נמרץ

"ניסיון רצח אנטישמי": נער צעיר תושב השומרון פונה למחלקת טיפול נמרץ לאחר שנפגע מאבן שיידו לעברו ערבים הלילה

נער הותקף ע"י ערבים ואושפז בטיפול נמרץ
אילוסטרציה צילום: אבי חן - סוכנות איו"ש

אירוע קשה בכפר חווארה הלילה. נער יהודי בן 14 תושב השומרון נפצע מאבן שהטיח ערבי בראשו. הנער פונה ע"י כוחות מד"א למרכז הרפואי שניידר שם הוא אושפז במחלקת טיפול נמרץ כשהוא סובל מחבלת ראש ועוד.

לאחר שבמהלך הלילה חלה הידרדרות במצבו, הבוקר מצבו התייצב ומוגדר בינוני. בדקות אלו הוא הוכנס לניתוח ראש בבית החולים שניידר בפתח תקווה.

לטענת מקורביו, האירוע התרחש לאחר שרכב ובו מספר תושבים יהודים מהאזור עצר בכיכר בכביש הראשי המוביל לישובי גב ההר, והנער ואחיו רקדו במקום לצלילי מוזיקת פורים.

רכב ובו מספר צעירים ערבים עצר לידם ולדבריהם הללו החלו לקלל אותם, ולתקוף אותם ובמקום התאספו ערבים נוספים שניסו לחסום אותם. הנערים נכנסו לרכב ונהג הרכב, חייל בודד משוחרר, הגן על עצמו מול התוקפים עד שהצליחו לצאת מהמקום.

כאשר הנער נכנס לרכב במטרה לעזוב את המקום, כך לדברי חבריו, הטיח בו אחד הערבים בלוק בראשו מטווח קצר בעד החלון הפתוח. הרכב ובו היהודים הצליח להמשיך בנסיעה עד צומת יצהר הגדולה שם חברו לכוחות צבא שהעניקו טיפול ראשוני לנער הפצוע.

לטענת הערבים, במהלך האירוע נפצע אחד מהם קל ונגרם נזק לרכבם. כוחות משטרה וצבא גבו עדויות בזירת האירוע.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מסר בתגובה: "מדובר באירוע חמור ביותר. ניסיון רצח אנטישמי, ואירוע לאומני לכל דבר. שוחחתי עם אביו של הפצוע, התעדכנתי במצבו ואני קורא לציבור להתפלל לרפואת הנער. לא ראיתי בשום מקום ערבי שעוצר בריכוז יהודי ומותקף באלימות רצחנית כזו. אני קורא למערכת הצבאית והמשטרתית ללכוד את המחבלים ולמצות איתם את הדין".

מארגון חוננו נמסר כי הנער עדיין מורדם ומונשם, וסובל משבר בגולגולת שהביא לדימום בראשו. משפחתו ביקשה מהציבור להתפלל לרפואתו, שמו לתפילה צדוק אריה בן אילת השחר.

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו שמסייע למשפחת נפגעי העבירה קרא למיצוי הדין עם המחבלים "מדובר באירוע טרור חמור של הטחת סלע בראשו של נער מטווח קצר מאוד בניסיון לרצח אכזרי. אנו סמוכים ובטוחים שכוחות צה"ל יניחו ידם על המחבל.

"אנו דורשים מעצר והעמדה לדין של כל השותפים בתקיפת הנער, ארגון חוננו ילווה את נפגע פעולות האיבה גם בהליכים המשפטים נגד המחבל ושותפיו כדי להביא למיצוי הדין והגברת ההרתעה כנגד הטרור."

פיגוע אבנים חווארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד