י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
120,000 יורו

עיריית ברלין פתחה מרכז ייעוץ לנפגעי אנטישמיות

בברלין נפתח מרכז מיוחד שמטרתו לתת יעוץ לנפגעי תקיפות אנטישמיות. הרשויות העירוניות בברלין יממנו את המרכז - שנקרא OFEK - עם תקציב של 120,000

עיריית ברלין פתחה מרכז ייעוץ לנפגעי אנטישמיות
שער ברנדבורג בברלין צילום: unsplash

העיר ברלין פתחה אתמול (שלישי) מרכז ייעוץ לקורבנות של הטרדות ואלימות אנטישמית, על רקע עליה תלולה בפשעי שנאה אנטי-יהודיים בבירת גרמניה בשנים האחרונות.

הסנאטור של מדינת ברלין, דירק בארנדט מהמפלגה הירוקה, אמר לתקשורת הגרמנית כי "המספר הגבוה של פשעים אנטישמיים, פירושו שעל הקורבנות לקבל סיוע יותר מיוחד."

הרשויות העירוניות בברלין יממנו את המרכז - שנקרא OFEK - עם תקציב של 120,000 יורו לשנת 2020.

מרינה צ'רניבסקי - מנהלת OFEK אמרה על המקום החדש. "אנחנו לא רק רוצים להרצות על אנטישמיות, אלא לבנות גשרים לאנשים ולרגשותיהם לשאלותיהם ותגובות ההגנה שלהם", אמרה. בנוסף למתן ייעוץ באופן אישי. OFEK תסייע גם לקורבנות בייעוץ משפטי.

פתיחתו של המרכז מגיעה במקביל לפרסום של נתונים סטטיסטיים של המשטרה שהראו ירידה בהתקפות האנטישמיות בברלין בשנת 2019. הרשויות דיווחו על 289 מקרים בשנת 2019 - ירידה של כמעט 15 אחוזים לעומת 2018 עם 329 אירועים.

עם זאת, הנתונים החדשים אינם מתייחסים לתקריות האנטישמיות שאינן מדווחות על ידי הקורבנות - בעיה מתמשכת ברחבי גרמניה.

לורנץ קורגל - האחראי בברלין על מעקב באנטישמיות - אמר כי הקהילה היהודית בגרמניה זקוקה ל"סולידריות של החברה כולה, לכן צעד חשוב הוא שברלין היא המדינה הפדרלית הראשונה שקידמה מרכז ייעוץ כזה, צעדים רבים נוספים חייבים להתבצע."

אנטישמיות ברלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד