כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ההנחיות המלאות

משרד הבריאות: איסור כינוס מעל 100 איש; חום ושיעול מחייבים בידוד

במסיבת עיתונאים שקיימו ראה"מ ושר הבריאות, הם הודיעו על החמרת ההנחיות לציבור כחלק מהמאבק בהתפשטות נגיף הקורונה • ההנחייה החמורה מכל, הינה איסור התכנסות של מעל 100 איש • כמו כן, מי שסובל מחום או/ושיעול מחויב מיידית להיכנס לבידוד • ההנחיות המלאות

משרד הבריאות: איסור כינוס מעל 100 איש; חום ושיעול מחייבים בידוד
הצהרת נתניהו על הקורונה בשושן פורים צילום: חיים צח, לע"מ

אחרי שארגון הבריאות העולמי הכריז על נגיף קוביד 19 - (הקורונה) כמגיפה עולמית ועקב כך שהנגיף התפשט ודבק עד כה ב-97 ישראלים, בישראל מחריפים את ההנחיות לציבור ואוסרים על קיום התכנסויות בהשתתפות מעל 100 איש, כך הודיע הערב (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בשל זינוק במספר החולים שנדבקו בנגיף הקטלני קיימו הערב ראש הממשלה נתניהו, שר הבריאות יעקב ליצמן, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב וראש המל"ל מאיר בן שבת, מסיבת עיתונאים. בה הודיע ראש הממשלה על הגבלת ההתקהלות ל-100 בני אדם, למעט כמובן החרגות מסוימות לצורכי ביטחון.

המשמעויות העולות מן ההנחיות החדשות, התכנסות לתפילה בבתי הכנסת וכן בילויים בשעות הפנאי, משחקי ספורט יתקיימו ללא קהל, וגם אירועים, חתונות וכנסים עם יותר מ-100 איש. בהמשך ייבחנו הגבלות גם על בתי הספר. מההחלטה יוחרגו: עסקים, מקומות עבודה, הצבא ומוסדות הבריאות.

כך למשל, טקס הדלקת המשואות המתקיים מידי שנה בהר הרצל בליל יום העצמאות בהשתתפות אלפים, יתקיים השנה ללא קהל. כך דווח ב'ערוץ 12'.  

עם זאת, על פי הדיווח ברדיו 'קול חי', במשרד הבריאות מבהירים כי הלימודים בהיכלי הישיבות והכוללים יימשכו כרגיל, כמו בכל מוסדות החינוך.

כמו כן על פי הדיווח של דפנה ליאל ב'ערוץ 12', גורמים במשרד הבריאות אומרים שיחריגו את הכנסת מההנחיה למנוע כינוסים עם יותר מ-100 איש למקרה שתצטרך להתכנס לחקיקה או להשבעת ממשלה.

נתניהו אמר בהצהרה: "אנחנו נגביל את ההתקהלות ל-100 איש. מבקשים להמעיט את ההתקהלויות - לא לקיים כנסים ואירועים שאין בהם צורך. מדינות שלא נקטו בצעדים אלה נמצאות במצב מאוד קשה. נחריג כמובן צורכי ביטחון, צבא, בריאות - נודיע על ההחרגות בצורה מסודרת".

עוד הוסיף ראש הממשלה: "אני מבקש מאזרחי ישראל לשנות את שגרת החיים שלכם על מנת להתמודד עם האיום. להימנע מלחיצת ידיים, לרחוץ ידיים, לשמור על היגיינה אישית, לשים מטפחת על הפנים כשמישהו מתעטש".

מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב, אמר במסיבת העיתונאים כי בשלב הנוכחי, תישמר השגרה בבתי הספר בתחבורה הציבורית, שימשיכו לפעול כרגיל. בין ההנחיות המחמירות החדשות שמסר המנכ"ל; "אנשים הסובלים מחום ומשיעול נדרשים להיכנס לבידוד ביתי". 

יצוין כי הנחיות אלו נמסרות בשעה שרבבות חסידים חוגגים את טיש מוצאי פורים בצל רבותיהם בכל רחבי הארץ, כשברובם משתתפים למעלה מ-100 איש בצפיפות.

ממשרד החינוך נמסר כי בתום חופשת הפורים, הלימודים יתחדשו מחר (חמישי) כסדרם.

על רקע התפשטות נגיף הקורונה, משרד החינוך עומד בקשר רציף ושוטף עם משרד הבריאות והמל"ל, ובהתאם להתפתחויות הוא ימשיך להוציא לבתי הספר, לגני הילדים לתלמידים ולהורים עדכונים והודעות מסודרות אודות התנהלות מערכת החינוך.

לצד זאת, בעקבות הקורונה, הלימודים בקמפוס החרדי אונו יועברו בצורה מקוונת.

להלן ההנחיות החדשות לציבור מטעם משרד הבריאות:

• להימנע ככל הניתן מהתקהלויות של קבוצת אנשים במרחב אחד. אם מקיימים אותן – בהרכב מצומצם ככל הניתן ובכל מקרה, לא יותר מ-100 איש.

לאור מורכבות ההנחיה ייקבעו החרגות במטרה לאפשר קיום שגרה תקינה בחיים בישראל.

*קיום אירועים פרטיים כגון חתונות, בר מצוות ושמחות- עד 100 איש.

• משרד הבריאות ידון עם המל״ג על פתיחת שנת הלימודים באופן שיתקיים באמצעות למידה מרחוק ולא בלמידה פרונטלית.

• מוסדות החינוך (למעט מוסדות אקדמיים) ומקומות עבודה יכולים להמשיך לפעול בהתאם להוראות משרד הבריאות והמשרדים הרלבנטיים.

• צוותי בריאות המטפל בחולים – התכנסות רק למטרות עבודה ובקבוצות שלא יעלו על 15 איש.

• אירועי ספורט יתקיימו ללא קהל. ככל שמשתתפים שחקנים או שופטים מחו"ל, יש לפעול בהתאם להוראות משרד הבריאות הייעודיות לתחום הספורט.

• באחריות חנויות, קניונים ומרכזי קניות – למנוע צפיפות ולווסת את עומס המבקרים ברגע נתון ועל הציבור להקפיד על שמירת מרחק סביר בין אנשים.

• כחלק מהיערכות לשלבים הבאים, על המעסיקים להיערך ולהגדיל ככל הניתן לעבודה מרחוק.

צעדים נוספים:

• על אנשים עם חום של 38 מעלות ומעלה ותסמינים נשימתיים (שיעול או קושי בנשימה) להישאר בבית עד יומיים לאחר ירידת החום וזאת ללא קשר לבדיקת קורונה ולפעול כמקובל.

במשרד הבריאות מבהירים כי מטרת ההנחיות החדשות היא להקטין את פוטנציאל ההידבקות ולמנוע את התפשטות התחלואה בישראל. נוסף על ההקפדה על היגיינה אישית וסביבתית, יש להקפיד על הימנעות מצפיפות והתקהלויות.

יצוין כי חלה החמרה במצבו של חולה קורונה מספר 71, עובד רשות שדות התעופה, המאושפז בבית החולים איכילוב. מצבו קשה והוא מורדם ומונשם. כך נמסר מדוברות בית החולים.

חולי קורונה קורונה בתי כנסת מסיבת עיתונאים בידוד ביתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד