י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לוחמים נגד ישראל

תשעה היסטוריונים התפטרו; הלחץ עבד והטקס בוטל

בעקבות כוונת מוזיאון השואה הבינלאומי הבלגי לארח פעילים אנטי ישראליים ולעהניק להם פרסים, חצי מחברי הוועדה המדעית של המוזיאון - 9 במספר - התפטרו | הלחץ עבד והטקס הועבר למקום אחר

תשעה היסטוריונים התפטרו; הלחץ עבד והטקס בוטל
מסיבה, אילוסטרציה צילום: Dror Garti/Flash90

מחצית מהוועדה המדעית של מוזיאון השואה הלאומי בבלגיה התפטרה, לאחר שהנהלת המקום ביקשה לארח במקום מספר פעילים שמקדמים חרמות נגד ישראל.

התפטרותם ביום שלישי האחרון של תשעה היסטוריונים מאנדרטת "קזראן דוסין" בעקבות החלטה מדצמבר האחרון לארח כמה מקדמי חרם על ישראל. שם תוכנן להעניק להם פרסים מטעם ארגונים שונים. כך דיווחה סוכנות הידיעות הבלגית 'בלגה'.

אחד מהם אמר כי "תומכיה של ישראל מנפחים אנטישמיות כדי להסיח את דעת העולם ממעשי ישראל", וקרא לאיחוד האירופי להטיל סנקציות על ישראל ועל אזרחי ישראל עם כניסתם לאדמת אירופה.

הלחץ עבד והנהלת המקום ביטלה את אירוח הפעילים וטקס הענקת הפרסים לפעילים יתקיים במקום אחר, זאת לאחר מחאות של יהודי בלגיה. הנהלת המקום לא סיפקה הסבר רשמי לביטול הפתאומי.

"קזראן דוסין, כאתר זיכרון, אינו יכול להפוך למקום בו המדיניות הנוכחית של מדינת ישראל מונחת על סדר היום", כתבו תשעת ההיסטוריונים בהצהרה משותפת.

הרבה קבוצות יהודיות התלוננו כי "קזראן דוסין" שהיה מחנה מעבר לשעבר בעיר מכלן, ממנו נשלחו יהודי בלגיה ורומניה למחנות ריכוז, הוא מקום לא הולם לתת כבוד לאנשים שלוחמים נגד מדינת היהודים.

מוזיאון השואה חלוקת פרסים חרם נגד ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד