י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
משבר הקורונה

התפוצץ המו"מ בין עובדי אל-על וההסתדרות לבין הנהלת החברה

לאחר שתי יממות רצופות של מו"מ מרתוני בהובלת יו"ר ההסתדרות, הנהלת אל על דחתה את הצעת העובדים לוויתורים על סך מיליארד דולר • יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד אמר בתגובה: "ההנהלה מסרבת להפנים את גודל השעה ואת האחריות הכבדה שמוטלת על כתפיה. אני חרד לגורלה של אל על וקורא להנהלה להתעשת"

התפוצץ המו"מ בין עובדי אל-על וההסתדרות לבין הנהלת החברה
מטוס אל על צילום: משה שי, פלאש 90

אמש (רביעי) סמוך לחצות ליל, התפוצצה פגישת המו"מ בין ההסתדרות ומועצת עובדי אל על לבין הנהלת החברה. ההנהלה דחתה על הסף כל הצעה שהונחה על שולחן הדיונים, כאשר העובדים היו מוכנים לוותר על סך של 1,000,000,000 דולר על פני תקופה של 7 שנים, לרבות הצעות חל"ת וויתורים כואבים נוספים.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, מסר בתגובה כי "בתום מו"מ מרתוני שהובלתי במשך שתי יממות רצופות, הנהלת אל על דחתה את כל ההצעות שגיבשנו בשיתוף עם עובדי החברה. יש כאן משבר שלא היה כמותו וההנהלה מסרבת להפנים את גודל השעה ואת האחריות הכבדה שמוטלת על כתפיה. אני חרד לגורלה של אל על וקורא להנהלה להתעשת. על ההנהלה לקבל את הצעת ההסתדרות ולשוב לשולחן המו"מ".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, הצטרף לדברי יו"ר ההסתדרות והוסיף כי "הנהלת אל על רק רוצה להשית גזירות על עובדיה, מבלי להכיר בחשיבותו של ההון האנושי להמשך קיומה של החברה. הערב נחצה גבול ואם ההנהלה לא תשתף פעולה עם העובדים ועם המציאות, החברה עלולה לקרוס תוך ימים ספורים".

יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק התייחס גם הוא למשבר ואמר "עובדי אל על הציעו היום להנהלת החברה שווי התייעלות של מיליארד דולר בשבע שנים תוך ויתורים כואבים מאד וזאת מבלי שבעלי החברה הזרימו לחברה במשבר זה דולר אחד. הנהלת החברה והבעלים החליטו לנצל את המצב ולנסות לסחוט את העובדים ולזה לא ניתן יד".

חברת אל על ההסתדרות ארנון בר דוד משא ומתן קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד