י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הפלונטר הפוליטי בצל הקורונה

ראש המוסד לשעבר: על גנץ ונתניהו לוותר ולהתאחד

ראש המוסד לשעבר, דני יתום שכיהן כחבר כנסת עם מפלגת 'העבודה' קורא "כדי לעצור את הידרדרות המדינה, על גנץ לוותר על כהונתו כראשון ברוטציה ועל ביבי לוותר על הגוש"   

ראש המוסד לשעבר: על גנץ ונתניהו לוותר ולהתאחד
בנימין נתניהו/בני גנץ צילום: יונתן זינדל/גרשון אלינסון, פלאש 90

ראש המוסד לשעבר אלוף במיל' דני יתום, הביע את דעתו לגבי הפתרון המעשי לפלונטר הפוליטי בו נמצאת מדינת ישראל בשנה האחרונה בראיון לינון מגל ובן כספית ברדיו 103FM ואמר כי "טובת המדינה מחייבת ממשלה וכמה שיותר מהר. צריך לעצור גם את ההתדרדרות המדינית, הביטחונית, כלכלית. גם את השנאה, הפלגנות, השסע והקרע בין חלקים בחברה הישראלית. והוסיף: "המדינה לא זקוקה היום לממשלה צרה או ממשלת מיעוט - לא מימין ולא משמאל".

יתום טען כי לאחר מחשבה ממושכת ולאחר בדיקה של דרישות שני הצדדים, כחול לבן והליכוד, קבע כי "מבלי שגנץ יוותר על כהונתו כראשון ברוטציה, ומבלי שביבי יוותר על הגוש שהוא סוחב איתו - אי אפשר יהיה להתחיל במשא ומתן להקמת ממשלת אחדות" והדגיש: "בוודאי שאי אפשר יהיה לסיים אותו בהצלחה".

לדבריו, פתרון האחדות הוא פתרון מעשי ואילו היה "פתרון מעשי לממשלה אחרת הייתי שוקל לתמוך בו". מבחינתו, אופציית ממשלת המיעוט בראשות כחול לבן ובתמיכת הרשימה המשותפת לא תצא לפועל, "בטח לאחר שאורלי לוי הודיעה את מה שהודיעה. צריך לעצור את השנאה, הפלגנות, השסע והקרע בין חלקים בחברה הישראלית. הפתרון לדעתי הוא ממשלת אחדות. כשבחנתי את שני הצדדים, גנץ יצטרך לוותר על להיות ראשון ונתניהו על הגוש. מה שחשוב הוא שיהיה שוויון והממשלה תהיה פריטטית".

הרמס"ד לשעבר דני יתום. צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

ראש המוסד לשעבר הוסיף ואמר: "המדינה לא זקוקה היום לממשלה צרה או ממשלת מיעוט - לא מימין ולא משמאל. היא זקוקה לממשלה משותפת, ממשלת אחדות, ממשלה מחבקת שתוכל לבנות את האמון בחזרה. טובת המדינה מחייבת ממשלה וכמה שיותר מהר. צריך לעצור גם את ההתדרדרות המדינית, הביטחונית, הכלכלית בוודאי, יש קורונה אז גם בריאותית, וגם את השנאה, הפלגנות, השסע והקרע בין חלקים בחברה הישראלית".

הפתרון לכל אלו, לדעתו, הוא פתרון ממשלת האחדות "שביבי יהיה בה ראש הממשלה בקדנציה הראשונה ברוטציה שזו תקופת זמן מוגבלת בין חצי שנה לשנה". הוא ציין כי ייתכן ולאחר זמן מסוים מהקמת ממשלת האחדות "יגיעו למסקנה שיש עניין לשני הצדדים לצרף מפלגות נוספות, נניח העבודה מצד אחד ואחת מהמפלגות הדתיות מצד אחר", והדגיש: "חשוב שיהיה פה שוויון, שזו תהיה ממשלה פריטטית, שמספר השרים יהיה זהה לכל אחד משני הצדדים".

יתום הודה כי אינו פוסל את הרשימה המשותפת אך "את בל"ד אני פוסל, וגם טענתי שהיבא יזבק לא צריכה לקבל את אישור ביהמ"ש העליון. בית המשפט העליון לא פסל אותם. כתוצאה מכך, הם חברי כנסת לכל דבר ועניין". משום כך הוא טען שפגישת נציגי כחול לבן עם נציגי בל"ד מוצדקת. "לגיטימי לשתף איתם פעולה, אבל זו ממשלה שאני לא חושב שתקום, ואם תקום תתפרק אחרי חודש או חודשיים. בכל מקרה, היא הרבה פחות טובה. אני לא ממליץ עליה". הוא סיכם ואמר: "העיקר שתהיה ממשלת אחדות, כי זה הדבר שמדינת ישראל צריכה היום יותר מכל דבר אחר".

עריכה: עופרי גליכמן, רדיו 103FM
בני גנץ בנימין נתניהו משבר פוליטי רדיו 103 FM דני יתום ממשלת אחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד