כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
יתפללו בבתים

הרבי הודיע: אין תפילות וטישים בבית המדרש

בתום אסיפה שנערכה הבוקר אצל הרבי מויז'ניץ בביתו עם ראשי החסידות והגבאים - הוחלט לבטל את התפילות והטישים בשבת וסעודה שלישית בבית המדרש הגדול בבני ברק • עשרות מניינים יתקיימו בבתי החסידים

הרבי הודיע: אין תפילות וטישים בבית המדרש
הרבי מויז'ניץ בטיש פורים צילום: שוקי לרר

על רקע האיסור על התכנסויות של למעלה ממאה איש במקום אחד בעקבות נגיף הקורונה, הוחלט בחצר חסידות ויז'ניץ בבני ברק לסגור את בית המדרש הגדול בקריה בבני ברק לתפילות וטישים - עד להודעה חדשה. 

בחצר החסידות הייתה אמורה להיות השבת שבת שקודם היארצייט של הרבי הקודם, הרבי בעל ה'ישועות משה' זצ"ל. אולם בתום האסיפה בה השתתפו ראשי החסידות והגבאים הוחלט כי בית המדרש יהיה סגור וכי לא יתקיימו תפילות ולא סעודה שלישית.

במקום התפילות בבית המדרש יתקיימו עשרות מניניים בבתים. כמו כן, ייערכו באטע'ס (אסיפת מרעים ושבת אחים) בליל שבת בבתי החסידים. כך גם התכנסויות בכל השטיבלא'ך של החסידות בשאר רחבי הארץ - יצומצמו ל-100 בלבד. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרבי הורה לבקש אישור ממשרד הבריאות על כל דבר. לא לעשות כלום ללא רשות. כך גם לגבי סעודת ההילולא של הרבי הישועות משה זצ"ל, שתתקיים בכ' אדר בשבוע הבא. 

הרבי גם ביטל את כל השליחים שלו למגביות קמחא דפסחא בחו"ל, שנסעו כמידי שנה לגייס כסף לחלוקת הקמחא דפסחא השנתית. 

בתוך כך, בחצר חסידות באיאן שכפי שדווח אמש ב'בחדרי חרדים' ביטלו את הטיש שהיה אמור להיערך הערב לרגל הילולת ה'פחד יצחק' מבאיאן זצ"ל בשבת הקרובה יתפלל הרבי בשטיבל עם בני משפחתו. ובקלויז הגדול במלכי ישראל יהיו שני מניינים, אחד בקלויז למעלה ואחד בהיכל הישיבה.

האדמו"ר ממודז'יץ היה אמור לשבות בשבת הקרובה בקרב קהל חסידיו בעיר אשדוד, אולם בעקבות התפשטות הנגיף הודיע אמש האדמו"ר כי השבת תדחה למועד אחר. 

בחצר חסידות ביטשקוב ביפו ביטלו את מעמד הכנסת ספר תורה שהיה אמור להיערך בשבוע הבא לכבוד יום היארצייט של האדמו"ר מביטשקוב זצ"ל. 

חסידות ויז'ניץ קורונה טישים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד