י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

רילוקיישן לצרכי עבודה – כך תסדירו את סוגיית המיסוי בארץ

במידה ואתם מתכננים לעבור תהליך של רילוקיישן, כמו גם במידה והנכם בשלב מתקדם וביצעתם עיתוק לחו"ל אך טרם הסדרתם את כל עניין המיסוי מול הרשויות בארץ, בעל המקצוע שמומלץ לשכור את שירותיו הוא רואה חשבון, המנוסה בתחום מיסוי בינלאומי ובפרט בליווי ישראלים ברילוקיישן המספק לכל אותן יוצאים לחו"ל את כל פתרונות המיסוי שמבטיחים שינה ערבה ונטולת טרדות

רילוקיישן לצרכי עבודה – כך תסדירו את סוגיית המיסוי בארץ
רילוקישן צילום: אמנון בן שושן

לא מעט ישראלים מחליטים על עיתוק לחו"ל למטרת עבודה או הקמת עסק, בין אם לתקופה קצובה ובין אם למטרת מגורי קבע בחו"ל. תהליך המכונה בעגה מקצועית  "רילוקיישן". ההחלטה על ביצוע רילוקיישן מעלה סוגיות ואתגרים בירוקראטיים בקרב אותם תושבים שמחליטים על עיתוק. אחת הסוגיות הסבוכות ביותר בהקשר זה היא סוגיות מיסוי כגון: חובת דיווח על היוצאים לרילוקיישן, בטרם התהליך ובמהלך השהייה בחו"ל, גובה תשלום המס, אם בכלל, נדרש לשלם בישראל, מועד ניתוק התושבות בישראל ומכורח זה, אי חבות בתשלום מס בישראל, זיכוי המס המשולם בחו"ל, סוגיות בתחום הביטוח לאומי ושמירה על הזכויות הרפואיות בישראל ועוד רבים וטובים. מי שנמצא בתהליכי רילוקיישן או מתכנן לעבור תהליך זה בעתיד – נחבט כיצד עליו  להסדיר באופן המיטיב את נושא המיסוי מול רשויות המסים בישראל ולכן יפה שעת אחת קודם, לפנות לרואה חשבון מוסמך ולקבל ייעוץ מס מבעוד מועד.

רואה חשבון בעל התמחות פרטנית במיסוי בינלאומי ומיסוי רילוקיישן

במידה ואתם מתכננים לעבור תהליך של רילוקיישן, כמו גם במידה והנכם בשלב מתקדם וביצעתם עיתוק לחו"ל אך טרם הסדרתם את כל עניין המיסוי מול הרשויות בארץ, בעל המקצוע שמומלץ לשכור את שירותיו הוא רואה חשבון, המנוסה בתחום מיסוי בינלאומי ובפרט בליווי ישראלים ברילוקיישן המספק לכל אותן יוצאים לחו"ל את כל פתרונות המיסוי שמבטיחים שינה ערבה ונטולת טרדות.

כאמור, מצב בו עובד מבצע עיתוק יחד עם משפחתו לחו"ל, וממשיך להגיע לישראל לעיתים תכופות יחסית, הוא מצב שכיח מאוד, אך גם מצב מורכב ביותר שיכול להשפיע על מעמד התושבות ולהשפיע בפן המיסוי והתייחסות רשויות המס אליו. מעמד התושבות שייקבע ע"י רשויות המס הוא זה שיכריע לגבי אותו נישום האם מתקיימת חובת דיווח ותשלום מס ולחילופין זכאות למעמד תושב חוץ והפסקת דיווח ותשלום מס בארץ. כמובן שההחלטה על מעמד התושבות והניתוק נדרשת בחינה של רואה חשבון מוסמך המנוסה בדיני המס שיכריע בדיוק במקרים אילו ואם יהיה צורך, רואה החשבון יפנה בשמכם לרשויות המס וישיג עבורכם את המעמד באמצעות בקשה לרולינג ולכן ביצוע תהליך העיתוק עם איש מקצוע הוא הכרחי על מנת שהאחרון יתווה את הדרך המיטיבה להתנהלות נכונה מול רשויות המס. ישנם מספר רואי חשבון  המנוסים בתחום מיסוי בינלאומי ובפרט בתחום  מיסוי רילוקיישן, וליווי ישראלים היוצאים לחו"ל. אלו אנשי מקצוע אשר יידעו לספק לכם מענה מדויק ולהעניק לכם מידע על הזכויות והחובות שלכם מול רשויות המס, ויתוו את דרך הפעולה הנכונה והסדרת נושא המיסוי אחת ולתמיד, כך שלכם יהיה ראש שקט בהקשר זז.

מתי מפסיקים לשלם מיסים ומהו הסטאטוס בו אנו מוגדרים?

כאמור רק מי שמקבל  מעמד תושב חוץ יתכן ולא יהיה חייב בדיווח ותשלום מס בישראל בכפוף להנחה שאינו מחזיק נכסים הגבולות ישראל ואינו מפיק הכנסות בישראל.
תושב ישראל ששהה בחו"ל ונותר במעמד תושב ישראל, אין מחלוקת לגביו כי מחויב בדיווח ותשלום מס על הכנסותיו שהופקו בחו"ל וזאת מהטעם המוזכר לעיל.

תיקון פקודת מס הכנסה מס' 223, שתחולתו מיום 1.1.2016, במסגרתו חוקק סעיף 131(א) (5ה) לפקודה, קובע כי אם יחיד טוען שאינו תושב ישראל חייב בהגשת דיווח מפורט, בו יציין את העובדות עליהן מבוססת טענתו כי אינו תושב ישראל, ויצרף לדיווח את המסמכים התומכים בטענתו.  עד התיקון יחידים שעזבו את ישראל, שלא היו מחויבים בהגשת דוח מס שנתי, יכלו לנקוט במהלך של אי דיווח לרשויות המס על מועד העזיבה ולדחות את סוגיית הניתוק עד לחזרתם לארץ. השינוי בעקבות התיקון, מעלה את סוגיית התושבות גם בשנים לאחר העזיבה ומחייב את תושבי ישראל לספק מידע מידי שנה לרשויות המס.

רואה חשבון המנוסה בתחום מיסוי בינלאומי יכול לספק פתרונות ולפעול בשמכם מול רשויות המס וזאת לצורך הסדרת מעמדכם. התקנות חדשות שתוקנו על ידי רשות המיסים מגדירות מחדש את הכללים לגבי מי שביצע רילוקיישן, את הסטאטוס המשפטי בו הוא מוגדר כל עוד הוא בחו"ל וכאשר יחזור ארצה. בנושא זה צריך לקחת בחשבון את מניין ימי השנים מחוץ לישראל מאחר ומי ששהה בחו"ל למשך עשר שנים ויותר זכאי להטבות מס מרחיקות לכת מתוקף מעמד תושב חוזר . לכל אלו השלכות מהותיות על הזכויות שלנו, וחשוב לעבוד עם בעל מקצוע מנוסה. זה יקל מאוד על החיים שלנו בטווח הקצר והארוך, בין אם נשאר בחו"ל ובין אם נחליט לחזור יום אחד.

מיסוי עבודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד