י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עולם הישיבות בפני שוקת שבורה?

המתרימים בעוצר: "לא נוכל לפתוח את זמן קיץ"

בעוד משרד הבריאות מקשיח את ההנחיות: עולם הישיבות הנשען על כספי נדיבים מחו"ל - עלול למצוא עצמו בפני קריסה כלכלית • 'בחדרי חרדים' עם הפרטים

המתרימים בעוצר: "לא נוכל לפתוח את זמן קיץ"
בחורי ישיבות צילום: קובי גדעון, לע"מ

מספר הישראלים שאובחנו כחולי קורונה בישראל עומד כעת על 100 בני אדם, ומשרד הבריאות מחריף כל העת את ההנחיות.

לפני מספר ימים הנחה משרד הבריאות כי כל מי שחוזר מחו"ל - מכל מדינה, חייב בבידוד ביתי למשך 14 יום. כפי שדיווחנו ב'בחדרי', ראש ישיבת מיר הגרא"י פינקל שב מצרפת לפני פורים, ונכנס לבידוד ביתי.

אולם, כעת מתברר כי זו לא הבעיה היחידה. רבים מראשי הישיבות נוהגים לטוס לחו"ל בימים שבין פורים לפסח, על מנת לאסוף כסף לישיבות, וכעת הם מנועים מלטוס מחשש שייכנסו לבידוד. בנוסף, רבים מהגבירים המתגוררים בחו"ל ביקשו מראשי הישיבות שלא להגיע מחשש לקורונה.

בעקבות כך, ישיבות רבות עומדות כעת בפני שוקת שבורה, כיוון שחלק גדול מהתרומות לישיבה לקראת זמן קיץ, נאספות בימים הללו.

מנהלה הגשמי של אחת הישיבות הגדולות בארץ אמר ל'בחדרי' כי מספר גבירים כבר הודיעו כי יעבירו את הכסף גם בלי שראש הישיבה יגיע אליהם. "עם זאת" הוא אומר, "זה יספיק לנו לחודש הראשון, אנחנו לא יודעים מה נעשה בהמשך".

עוד נודע ל'בחדרי', כי אחד מגדולי ראשי הישיבות בארץ שוחח בעיצומו של יום הפורים עם מרבית מהתורמים, וביקש מהם שיתרמו כמדי שנה, אף בלי שהוא יגיע אליהם פיזית.

בשיחה שערכנו עם אחד מהרבנים באותה הישיבה הוא אמר לנו, כי "חד משמעית, אם הגבירים לא יתרמו כמדי שנה, לא יהיה לנו איך לפתוח את זמן קיץ הבעל"ט. רבים מהגבירים אכן נענו לבקשה והבטיחו שיתרמו כמדי שנה אף בלי שראש הישיבה יגיע אליהם, אבל עדיין, אם לא תהיה היענות מלאה, אנחנו נקרוס".

וגם בכוללים אותו סיפור. מספר ראשי כוללים סיפרו ל'בחדרי' כי זה הזמן שלהם לצאת ולאסוף כסף. "כמה ימים אחרי שתרמו לת"תים וכמה ימים לפני שתורמים לקמחא דפיסחא" כמו שהגדיר לנו אחד מהם. וגם הם מציירים תמונה דומה. "אם התורמים לא יתרמו לנו גם בלי שנגיע אליהם פיזית, לא נוכל להמשיך להחזיק את הכולל".

כעת, לא ברור כמה מהגבירים אכן יצטרפו ויתרמו כמדי שנה אף בלי שראשי הישיבות והכוללים יגיעו אליהם, אך דבר אחד ברור. מסתבר שהקורונה לא מסוכנת רק גשמית, אלא גם רוחנית.

עולם הישיבות קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד