י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שאננות יתר?

שר החינוך פרץ: "אין צורך בביטול הלימודים"

בדיון שנערך במשרד החינוך, שר החינוך הרב רפי פרץ הודיע כי כרגע אין צורך בביטול הלימודים, אך בד בבד הדגיש כי "אנחנו עם יד על הדופק"

שר החינוך פרץ: "אין צורך בביטול הלימודים"
שר החינוך רפי פרץ ומנכ"ל המשרד שמואל אבוהב צילום: משרד החינוך

הנהלת משרד החינוך קיימה לפני שעה קלה (חמישי) הערכת מצב בנושא התפשטות הקורונה והשפעתה על מערכת החינוך, בהשתתפות שר החינוך רפי פרץ ומנכ"ל המשרד שמואל אבוהב.

"כרגע בהתאם להחלטת משרד הבריאות והמל"ל, אין צורך בביטול הלימודים בסיטואציה הנוכחית" אמר שר החינוך רפי פרץ. "אנחנו עם יד על הדופק בנושא הזה ונמשיך לעדכן. אנחנו מתואמים באופן הדוק עם משרד הבריאות".

קודם לכן היום, פנתה מזכ"לית הסתדרות מורים לראש הממשלה בנימין נתניהו, וציינה כי בתי הסר וגני הילדים "מהווים מדגרות למחלות זיהומיות, החושפות את באי המקום. זוהי סכנה חמורה מיידית לתלמידים, לעובדי ההוראה, לבני המשפחות - בפרט לבעלי מערכת חיסון ירודה".

בפנייתה ציינה יפה בן דויד כי על פי דו"ח הבריאות העולמי בסין קבע כי מרבית האנשים נדבקים בבית או בעבודה. "התלמידים ועובדי ההוראה יביאו את המחלה הביתה וידביקו את בני משפחתם, הם הדביקו אחרים". לטענתה, מערכת החינוך מפקירה את עובדי ההוראה והתלמידים, וביקשה מראש הממשלה "להורות על סגירת מוסדות החינוך בארץ: גני הילדים ובתי הספר".

השר פרץ אמר בהערכת המצב "אנחנו לא לוקחים סיכונים מיותרים, מצד שני אנחנו משמרים את השגרה באופן זהיר, עם הוראות ברורות". בדבריו התייחס גם להודעות הכוזבות, פייק ניוז: "אל תאמינו לכל מיני הודעות פייק שרצות ברשתות החברתיות - החלטה רשמית אם תהיה כזאת, תצא אך ורק דרך דוברות המשרד".

"אם יש לבית ספר הרצאה בית ספרית, אז תחלקו אותה לחלקים קטנים או שתבטלו" אמר השר. "מי שלא מרגיש טוב, אפילו קצת, לא לבוא לבית הספר. מורים ותלמידים כאחד. אל תיקחו סיכון. בסוף הפעולות הקטנות האלו יסייעו להפחית את ההתפשטות".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, אמר כי "מניעה או דחייה של המשך התפרצות הנגיף, היא המשימה הלאומית המרכזית שלנו, ואנו פועלים להשגת מטרה זו. מוסדות החינוך ברחבי הארץ פתחו הבוקר את שעריהם, ואנו מבהירים שהלמידה בכל הכיתות ובכל מרחבי הלמידה מתקיימת כבשגרה, ובכלל זה היציאה להפסקות ולפעילויות חינוכיות בחצרות".

אולם, "יחד עם זאת, חל איסור לקיים אירועים רבי משתתפים במוסדות החינוך, כדוגמת תחרויות ספורט בהשתתפות קהל, הצגות, כנסים או מופעים". המנכ"ל אבוהב אמר עוד כי "התפרצות נגיף הקורונה מציבה בפנינו אתגרים חדשים, שונים מאתגרי העבר, ואנו פועלים סביב השעון, במספר רחב של זירות פעולה, כדי להיערך לכל תרחיש, וכדי להעניק למידה מרחוק איכותית, ברמה הלאומית, ברמת בית הספר וברמת התלמיד".

בסיום הערכת המצב הורה השר לדרג המקצועי במשרד לבצע מספר פעולות: נתינת דגש על הגיינה אישית של התלמידים. בחינה של רכישת ג׳ל אלכוהולי ברמה הבית ספרית; קבוצות קטנות בהפסקות; דגש על ניקיון שירותים בבתי הספר; העלאת מודעות בקרב התלמידים והמורים; המשך ליווי וניטור של התלמידים וצוותי ההוראה הנמצאים בבידוד; טיולים וסיורים שמתקיימים יהיו עד 100 תלמידים.

קורונה רפי פרץ שמואל אבוהב משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד