ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הדרך הנכונה להתמודד: פיזור סיכונים בימים טרופים

התפשטות נגיף הקורונה במערב ממשיכה לזעזע את השווקים והבורסה של תל־אביב רשמה בתחילת השבוע ירידות חדות. זה בדיוק הזמן לחשוב על אפיקי השקעה פחות תנודתיים ויותר יצירתיים • המפעלים הסיניים מתחילים להתאושש ויש כבר ישראלים שעשו כסף גדול מהמשבר הענק

הדרך הנכונה להתמודד: פיזור סיכונים בימים טרופים
ניהול סיכונים צילום: pixsabay

הנפילות בבורסה מחדדות עוד יותר את הצורך למצוא אפיקי השקעה פחות תנודתיים מחד ויותר נזילים מאידך. בקבוצת 'בסדנו' המחזיקה בשורה של קרנות השקעה בתחומים שונים, אמרו השבוע בעקבות המשך התפשטות נגיף הקורונה כי ההיסטריה שהביא עמו הווירוס רק תועיל לשוק ההון ולמשקיעים חכמים שיידעו לנצל הזדמנויות.

"כבר עתה ישנם דיווחים מהימנים על ביצוע הזמנות בסין בזמן שיא. יבואנים ישראלים זריזים שמיהרו לנצל את ההשבתה הכפויה שנכפתה על המפעלים בסין והזמינו סחורות, גילו שעם פתיחת חלק מהמפעלים, הגיעה האספקה במהירות מדהימה. תופעה שאינה מאפיינת את תרבות העבודה הסינית. מאידך, המחסור שהביאה עמו השבתת הייצור בסין, ייקר את המחירים במערב ואנשי העסקים הזריזים יצאו נשכרים פעמיים. גם משקיעים שהימרו כבר לפני מספר חודשים נגד השוק ונכנסו לפוזיציית שורט, גרפו לכיסם כסף רב כאשר התגברו הירידות בבורסות העולם", אומרים אנשי המקצוע ב'בסדנו'.

ניצול הזדמנויות הוא אבן יסוד בחיים העסקיים ומשקיעים שחוששים בימים טרופים אלה מהשקעה ישירה בבורסה, ואפשר להבין אותם, יכולים למצוא הזדמנויות השקעה יציבות יותר בתחומים שונים כמו נדל"ן, חברות הזנק, במיוחד כאלו שמפתחות מוצרים שתמיד צריכים שלא לדבר על אלו שמפתחות מוצרים מוכחים שנדרשים להתמודדות עם הנגיף והשלכותיו. "העצה שלנו בימים אלה היא לפזר את ההשקעה על פני כמה וכמה תחומים כדי להקטין את הסיכונים, ויחד עם זאת לחלוק את הסיכונים עם הרבה אנשים אחרים. כך שגם כאשר יש סיכון הוא מזערי ביחס להשקעה", אומרים מומחי ההשקעה של 'בסדנו'.

נזכיר כי קרנות השקעה רבות מציעות "יחידות השקעה" בכמות מסוימת ומגבילות את יכולתם של המשקיעים לרכוש את יחידות ההשקעה מעבר לכמות מסוימת וזאת כדי לצמצם את הסיכון שכל אחד מהמשקיעים נוטל על עצמו. בנוסף, פיזור ההשקעה על־פני מספר תחומים וקרנות השקעה מקטין עוד יותר את החשש מפני הפסדים ומעלה את הסיכוי לתשואה נאה.

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים? התקשרו 072-371-3478 

קורונה השקעות ניהול סיכונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד