י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

בעידן של "נפילה" צריך לצאת מהקופסא

כאשר "העדר" בורח מהבורסה והיא הופכת להיות לא יציבה, זה הזמן לחפש אפיקי השקעה חדשים, נוספים • הקורונה מטלטלת את השווקים אך בסופו של דבר הרבה כסף יוצא משוק ההון. לאן הוא הולך ולמה שהוא לא יילך לעבודה ויביא לנו עוד כסף?

בעידן של "נפילה" צריך לצאת מהקופסא
נפילות בבורסה צילום: pixsabay

שוק ההון כמרקחה. משבר הקורונה ש"נספג" איכשהו במערכת הפיננסית גלש על גדותיו לאחר שאיטליה - הכלכלה הרביעית בגודלה באיחוד האירופי - הכריזה סגר על חמש־עשרה מחוזות בעקבות קצב ההדבקה המהיר של הנגיף שכבר התפשט למאה מדינות בעולם וידו עדיין נטויה.

היות שמדובר בווירוס שעבר כמה מוטציות, עדיין אין די תרופות וחיסונים מתאימים, אבל כבר עכשיו ברור שהנפגעים העיקריים הם ענף התעופה, ענף התיירות ושוקי המניות בעולם. מדובר במשבר בקנה מידה עולמי שהשפעתו תהיה גדולה בהרבה מכפי שניתן לשער וזאת בשל סגירת הגבולות שנוקטות מדינות רבות בניסיון לבלום את התפשטות הנגיף.

כאמור, משקיעים רבים נמלטו מהבורסה ומקרנות הנאמנות בדיוק כפי שהיה (וככל הנראה גם יהיה) במשברים רבים מאז ולעולם. תיאוריית העדר אינה תיאוריה ערטילאית היא מציאות מוכחת שאין שום סיבה להתווכח עמה. עם זאת, בתקופה בה אנשים מושכים את כספם מהבורסה, יש לכאורה יותר כסף, הרבה יותר כסף בשוק, לאן הכסף הזה הולך?

בקרוב אמור הבנק המרכזי של ארצות הברית, ה'פדרל ריזרב' להודיע על הורדת ריבית בעקבות המשבר. סביר להניח שתופעה דומה תיראה בכל מדינות העולם שנפגעו ושלא נפגעו (עדיין) מהנגיף. שוב, המשמעות היא כסף זול, קל, שמחפשת השקעות כדי לגדול. לאן הכסף הזה יילך בהנחה שהאינפלציה אמנם תרים ראש, אך עדיין לא תצליח להעלות את הריבית בעולם.

התשובה היא שבתקופות כאוטיות רבים משקיעים את הכסף מתחת למזרן, מתחת לבלטות או בכל מקום בו הוא ירגיש "בטוח". מעטים הולכים נגד הזרם ומסכנים את הכסף שלהם בניסיון לגרום לו לעבוד עבורם. ברוב המקרים, בטווח הבינוני והארוך, מי שהלכו נגד הזרם – הצליחו להכות את התחזיות והפחדים.

משקיעים שחוששים משוק ההון הקפריזי בעתות משבר, מחפשים הזדמנויות השקעה יציבות יותר. כמותן ניתן למצוא בתחום הנדל"ן או הזדמנויות ששוות את הסיכון כמותן ניתן למצוא בתחום התעשייה העילית, בעיקר בהון סיכון שמשרת סטארטאפים (חברות הזנק) ועשוי ביום מן הימים לקטוף תשואה מטורפת עם בואו של אקזיט ראוי לשמו כמו שכבר קרה לחברות טכנולוגיה ישראליות לא מעטות.

בקבוצת בסדנו שמציעה שורה של קרנות השקעה בתחומים שונים, מנדל"ן בעיקר בחו"ל, ועד סטארטאפים בעיקר בארץ, סבורים כי ניתן למצוא לא מעט הזדמנויות השקעה בשוק. ומונים שורה ארוכה של הזדמנויות שהם בעצמם מצאו בזמן האחרון. כזה הוא פרויקט של 15 דירות להשכרה בעיר הסטודנטיאלית ניו הייבן שבקונטיקט, שם ישנם כבר שוכרים שמשלמים מידי חודש וביקוש קשיח שלא פסק גם בעיתות משבר.

פרויקט נוסף המשלב בין נדל"ן וסטארט־אפים היא קרן הון הסיכון 'בילט־אפ' שהושקה על־ידי 'בסדנו' לאחרונה. כאן מדובר בקרן שבפורטפוליו שלה שורה של חברות הזנק איכותיות אם בשיווק נדל"ן ואם בתכנון, מעקב וניהול פרויקטים של בנייה ומגורים. או קרנות השקעה ייעודיות המשקיעות בסטארט־אפ בודד ואפילו במוצר בודד דוגמת קיסנס של 'TECH MT' מרחובות או בחברת 'אורבאן איירונאוטיק' מיבנה שמפתחת כלי טיס שימריאו אנכית ויוכלו לשרת גם בסביבה אורבאנית צפופה. וזו רק רשימה חלקית מתוך שורה ארוכה של קרנות השקעה שמציעה קבוצת 'בסדנו'. הצעות שיכולות בהחלט לתת מענה לצורך בהשקעות מחוץ לבורסה.

מעוניינים לשמוע פרטים נוספים? התקשרו 072-371-3478 

קורונה איטליה בורסה בסדנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד