י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כך מתמודדות הישיבות עם הנחיות משרד הבריאות

לראשונה בהיסטוריה: בוטלה שבת הישיבה בישיבת חברון

בשל התפרצות נגיף הקורונה בישראל, משרד הבריאות הודיע אמש כי חל איסור על קיום אירועים מעל 100 משתתפים • בעקבות כך, בישיבות ברחבי הארץ נערכים בהתאם להנחיות • איפה סגרו את חדר האוכל, איפה ילמדו בחדרי השיעורים ולמה לא כולם ממהרים לקבל החלטה?

לראשונה בהיסטוריה: בוטלה שבת הישיבה בישיבת חברון
היכל ישיבת חברון היום צילום: באדיבות המצלם

מספר החולים בקורונה בישראל זינק ב-25 מאתמול (רביעי-שושן פורים) ועומד כעת על 100 חולים.

בשל זינוק במספר החולים שנדבקו בנגיף הקטלני קיימו אמש ראש הממשלה נתניהו, שר הבריאות יעקב ליצמן, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב וראש המל"ל מאיר בן שבת, מסיבת עיתונאים ובה מסרו הנחיות חדשות, וביניהן כי חל איסור על קיום אירועים מעל 100 משתתפים וחובת בידוד למי שיש לו חום וקושי נשימתי.

בשל כך, בישיבות ברחבי הארץ החלו להיערך בין היתר על ידי חלוקת הבחורים בבית המדרש וחדרי האוכל והורדת המגבות.

נציין, כי בעקבות כך שזה סוף זמן, במרבית הישיבות עדיין לא התקבלה החלטה, והיא אמורה להתקבל בשעות הקרובות. 

בשעה זו מתקיימת הערכת מצב במועצה לביטחון לאומי, בשיתוף עם משרדי הבריאות והחינוך, בניסיון לגבש הנחיות נוספות בעקבות התפרצות נגיף הקורונה בישראל. לאחר שבתי ספר רבים נסגרו, אלפי תלמידים ומורים וכיתות שלמות הושמו בבידוד - שוקלים במל"ל להכריז על סגירת מערכת החינוך. מהלך כזה ישפיע על כל גני הילדים, בתי הספר ומערכת ההשכלה הגבוהה, וישאיר בבתים כשני מיליון וחצי תלמידים וסטודנטים. עדיין לא ברור כיצד הנחיה כזו - במידה ותתקבל, תשפיע על עולם הישיבות.

ישיבת אור ישראל (הקטנה) הורידו את מגבות הבד ושמו במקומן מגבות נייר. בחדר האוכל אוכלים בקבוצות קטנות של פחות ממאה בחורים. כמו כן, חילקו את הישיבה לשתי קבוצות, הראשונה תסע הביתה בשבת הקרובה, והשנייה בשבת שלאחריה. אין הנחיה כרגע על בית המדרש.

ישיבת אור ישראל (הגדולה) הורידו את מגבות הבד ושמו במקומן מגבות נייר. בחדר האוכל אוכלים בקבוצות קטנות של פחות ממאה בחורים. אין הנחיה כרגע על בית המדרש.

ישיבת פונוביז' (הרב כהנמן) בחדר האוכל אוכלים בקבוצות קטנות של פחות ממאה בחורים ואין מגבות ליד הברזים. אין הנחיות ברורות לגבי בתי המדרש.

ישיבת לנדא אין כרגע הנחיות מיוחדות, אולם יכול להיות שהזמן יסתיים בסוף השבוע הקרוב.

ישיבת בית מאיר אין הנחיות מיוחדות כרגע, ומחכים להחלטת ראש הישיבה.

ישיבת חברון חדר האוכל נסגר, והבחורים יקבלו את האוכל בחמגשיות. לראשונה בהיסטוריה של הישיבה, אין שבת ישיבה. הורידו את המגבות מהמתלים והבחורים ילמדו בקבוצות של עד מאה איש בכל חדר שיעורים.

ישיבת מיר הבחורים מתפזרים בבתי מדרש ובתי כנסת באיזור על מנת שלא לשהות מאה איש יחד בבית המדרש. בחדר האוכל אוכלים פחות ממאה בכל פעם. כשמונים אחוז מהאמריקאים כבר חזרו לביתם.

ישיבת קול תורה (הקטנה) הבחורים יצאו הביתה בשעות הקרובות. לאחר השבת יתקבלו הנחיות ברורות.

ישיבת קול תורה (הגדולה) הבחורים מחו"ל חוזרים הביתה. בי"ב ניסן תתקיים ישיבת צוות ועל פי המצב יעדכנו אותם אם הם יכולים לחזור או לא. איו הנחיות מסודרות לישראלים, והן אמורות להתקבל בשעות הקרובות.

ישיבת מאור התורה לא ישהו בבית המדרש יותר ממאה בחורים והם יתחלקו בין חדרי השיעורים. בחדר האוכל יאכלו בקבוצות קטנות.

ישיבת בית שמעיה חדר האוכל נסגר, ויחלקו את האוכל בחדרי הפנימיה.

ישיבת בית מדרש עליון אין הנחיות מיוחדות כרגע, ומחכים להחלטת ראש הישיבה.

אנחנו ב'בחדרי חרדים' נמשיך לעקוב ולעדכן.

 

קורונה חולי קורונה ישיבות בידוד ביתי משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד